אז קנית בולמי פוקס.... אז?

סמל אישי של המשתמש
טל א.
ג'יפאי משוגע
הודעות: 46
הצטרף: 23 אפריל 2010, 21:14
אני גר ב: תושיה

אז קנית בולמי פוקס.... אז?

הודעהעל ידי טל א. » 26 דצמבר 2014, 18:01

לפני שנה וקצת רכשתי 4 בולמי פוקס (עם מיכל חיצוני) לאחר שהבולמים הקודמים שלי נפחו את נשמתם ורכבי הפך לנדנדה מצויה.... לאחר התקנת הבולמים יצאתי לדרכי שמח וטוב לב. הרכב הפסיק להתנדנד ומבחינתי – העבודה נעשתה. כמובן שבהשוואה למצב הרכב לפני החלפת הבולמים - כל בולם "סביר" היה נראה בעיני מינימום כמו בולם קינג .
לאחר תקופה, ומספר לא מבוטל של נסיעות בשטח התחיל לנקר בי החשד שמשהו לא "תקין"... במספר נסיעות בשבילים מהירים אחד הגלגלים האחוריים סגר מהלך מתלה, בתנאי נסיעה שלהערכתי לא הצדיקו סגירת מהלך. לאחר הרמת גבה, אמרתי לעצמי "עזוב... זה בטח מקרי"... וכך המשכתי לטמון את הראש בחול, לטייל עם הרכב ומדי פעם לשמוע "בום" כשהמהלך נסגר במפתיע.
לפני מספר שבועות שמעתי על בחור בשם אביתר כהן, תותח בתחום כיול בולמים (או "שיסתום" בולמים בלשונו). החלטתי שאין לי מה להפסיד – אסע אליו ונראה מה יש לו לומר על הבולמים שלי.... היה לי כבר ברור שאי אפשר להתעלם מהבעיה (במיוחד לאור מספר סגירות מהלך אגרסיביות בטיול האחרון בנגב).
התקשרתי לאביתר והוא נתן לי הסבר על התהליך של השיסתום – במידה ואחליט לבצע אצלו. כל בר דעת מבין שכיול בולם משתנה מרכב לרכב ותלוי במספר גורמים – אחד המרכזיים שבהם הינו משקל הרכב. אביתר הסביר לי שתהליך השיסתום כולל פירוק והרכבת הבולמים מספר פעמים – בכל פעם מתבצעת נסיעת מבחן, פירוק בולמים, שיסתום ושוב נסיעת מבחן... וחוזר חלילה... עד לקבלת התוצאה הרצויה. כמובן שעד אותו הרגע לא שמעתי על אף סדנה/מוסך/מתקין בולמים שפועל לפי התהליך הזה, למרות שבדיעבד התהליך נראה הגיוני... הרי מה הסיכוי שבולם שהגיע מהמפעל והורכב על רכב שטח יתאים לכל הרכבים באותה הצורה ללא כיוון/שיסתום?!

אביתר ביקש ממני לבוא אליו לבדיקה קצרה עם הרכב בכדי לבדוק האם צריך להזמין חלקים מראש ולאחר מכן קבענו יום שבו אגיע ואשאיר את רכבי.
ביום המיועד הגעתי לאביתר. הבחור – מה אומר – מקצוען ברמות הכי גבוהות... בפירוק הבולמים ובדיקה ראשונית שלהם – התגלה כי כמעט כולם נוזלים וזקוקים לשיפוץ (לאחר שנה וקצת של נסיעה ופחות מ20 אלף ק"מ!). אגב – התברר כי השיסתום המקורי של הבולמים – זה שהם יצאו איתם מהמפעל – נועד לרכב "קל" – כמובן שלא מתאים לרכבי. במהלך היום עוד התחוור כי שני בולמים "חטפו" כנראה קצת יותר מדי (סגירות מהלך, וכנראה גם מכות וכו') וכלל לא ניתנים לשיפוץ ולצערי נאלצתי להחליף אותם. מעבר לכך, אביתר שהסביר לי את ההבדלים בין סוגי הבולמים של פוקס, שידרג לי את הבולמים על ידי החלפת הבוכנה שבהן לבוכנה משודרגת.

בסיכומו של יום (בעצם – יום וחצי כי הרכב הצריך יותר עבודה מהצפוי), קיבלתי את רכבי כשהוא נוסע פשוט פגז.... עולם אחר לגמרי, מגהץ ומשכך כמו שצפוי מהבולמים של ה-"ביוקר", וכל זה במחיר הוגן ושירות לעילא ולעילא.
בסיכומו של דבר – למי שלא הבין – אני ממליץ – מאוד! ממליץ לבצע שיסתום/כיול לאחר רכישה של בולמים – במיוחד אלה של ה-"ביוקר".... גם כדי לקבל תמורה לעלות של הבולמים וגם כמובן בכדי לשמור עליהם.... ואם כבר שיסתום – אז אצל אביתר!
(אביתר כהן, מושב אלישיב 0508694407)

פוסט זה אינו פרסומת שיווקית, אלא חוויה אישית...

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים