עמוד 1 מתוך 1

נשם מנוע (תיבת קראנק)

פורסם: 27 יולי 2012, 22:27
על ידי dany62
היי
אני מנסה להבין כיצד להתקין את הנשם, במנוע שלי מדובר בצינור באורך של כ40 ס"מ חתוך בצורה אלכסונית בקצה אחד ובקצה השני מתחבר למכסה שסתומים הצדדי בצדו השמאלי לכיוון הרדיאטור בהטיה כלפי מטה.
נראה לי קצת לא הגיוני שצינור הנשם מוטה כלפי מטה, מכיוון שעלולים להכנס משם מים(במידה והמנוע נכבה) בזמן חצית מעבר מים עמוק.
הבנתי שישנם מיספר וריאציות של "נשמים".
אני משער שיש יתרון לנשם "האקטיבי" מכיוון שהוא מאוורר את המנוע בצורה טובה יותר.
בכל אופן חיפשתי הרבה ולא הצלחתי למצוא ברשת את התצורה שמותקנת אצלי, אלה רק את התצורה "האקטיבית" או ללא נשם כלל.
יש לכם כיוון בשבילי? כלפי מעלה, מטה ימינה שמאלה...??
תודה מראש
דני

Re: נשם מנוע (תיבת קראנק)

פורסם: 28 יולי 2012, 14:58
על ידי זיו
דני,

אם אתה מתכוון למכסה שסתומי-פליטה (צד שמאל של הבלוק):
האופצייה שקיימת גם אצלי היא צינור-מתכת שיורד למטה. מחובר דרך "פעמון" ובעצם פולט גזים/אדי שמן כלפי מטה. אין עם זה שום בעייה. חבר וסע לשלום. המנוע יעבוד שנים ולא נראה לי שיכנסו לך מים למנוע.

אבל...
אפשר גם לבנות מערכת PCV שמאפשרת החזרת גזים/אדי שמן למנוע והפעלת מנוע מגבים בוואקום (משאבת דלק כפולה). הסידור הזה מחייב הכנת צנרת והתקנת שסתום חד-כווני. השאלה אם אתה בכלל מעוניין בעסק הזה ... אם תרצה יש שרטוטים בשפע ואשלח לך.

זיו

Re: נשם מנוע (תיבת קראנק)

פורסם: 30 יולי 2012, 00:48
על ידי dany62
אכן זו הייתה כוונתי, אני שמח שאני לא היחידי...
הרושם שלי, במידה ומפלס המים מגיע לגובה "הפעמון" כאשר המנוע כבוי אולי אפילו במצב פעולה, מה ימנע מהמים ליזלוג פנימה ??
ולא, אני לא מיתכוון לחצות את הירדן, בזמן הקרוב ;)
למה אני לא מוצא את אופצית "הצינור" ברשת? האם יכול להיות שכבר בשנתונים האלה חסכו עלינו??
שלא תבינו לא נכון, אני יודע שהכלים הללו מטורפים אני כלל לא מזלזל, באמת שאני רוצה להבין.

Re: נשם מנוע (תיבת קראנק)

פורסם: 30 יולי 2012, 15:51
על ידי זיו
דני,

הכינוי של הצינורית שאנחנו מדברים עליה הוא "draft tube".
מצאתי כמה קישורים שתוכל לקרוא:
http://www.earlycj5.net/forums/showthread.php?93376-Oil-Pressure-and-PCV-Issue-on-F134&p=993297&highlight=draft+tube#post993297
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Tech/ServiceBulletins1.html
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Tech/PCV.html

אם אתה רוצה לבנות מערכת PCV "לפי הספר" תתחיל לארגן צנרת, מחברים ושסתום ותעזר בשירטוטים.
דרך אגב, יש כאלה שבכלל סגרו את היציאה הזו (אני לא חושב שזה טוב).

Re: נשם מנוע (תיבת קראנק)

פורסם: 30 יולי 2012, 22:03
על ידי dany62
זיו, תודה על הקישורים, האתר שהפנית מצוין מלא ידע וטיפים נעזרתי בו רבות במהלך השיפוץ של המנוע.
באחד הלינקים שצירפת אחד החברים מציין שהצינורית שמותקנת אצלי ואצלך היתה מצוייה בדגמים ישנים זה נשמע לי מוזר
מכיוון שראיתי ג'יפים גם משנות ה50 שמותקנת אצלם המערכת הסגורה(PCV).
למעשה כפי שכבר ציינתי עדיין לא ראיתי אחד ברשת עם מערכת פתוחה כמו שלנו.
עם המערכת הפתוחה אני אסתדר, אך עדיין אני לא מבין למה לא תיכננו את הצינור בהטיה כלפי מעלה??
כמובן שאני לא הולך להתקין מערכת PCV השיפוץ של המנוע הספיק לי לכמה שנים טובות, או עד שישעמם לי... :D