שלום.
חשבתי לפתוח שרשור שבו נוכל להציג את הג'יפים שלנו בתמונות ובכמה מילים. אני בטוח שמאחורי כל ג'יפ ישן מסתתרים כל מיני סיפורים מעניינים: איך הגענו אליו או איך הוא הגיע דווקא אלינו, תהליכי שיפוץ, חוויות מיוחדות, טיולים וכו'. כך נכיר אחד את השני טוב יותר לפני המפגש הבא נשמע סיפורים מעניינים.
אם אני המציע, כנראה שאהיה גם הראשון בסדרה. מקווה שהשרשור יימשך ויתפתח וכל אחד יספר על הג'יפ שלו. (דורון סגל קיבל פטור ).
אצלנו במשפחה יש היום כמה ג'יפים או וויליסים. נתמקד בשני הג'יפים הקצרים, CJ-5, שיש לנו. נתעלם כרגע משני וויליסים ומסיקס (CJ-6 1976).
את הג'יפ הראשון שלי קניתי בשנת 1986 בגיל 16. ג'יפ 4 צילינדר קצר שנת 1974 משוחחר צה"ל טרי. אני הייתי יד שנייה. בעזרת המון עזרה מסבא (ז"ל) ומאבא שלי הוא תוחזק משך כל השנים בהמון אהבה. בתקופות של חוסר כלכלי הוא ידע לשבת בצד בשקט ולחכות לזמנים טובים שאכן הגיעו. בשנותיו הטובות הוא היה רגיל לרדת לטיולים בנגב והכיר טוב גם את אילת. הג'יפ הזה מלווה אותי קרוב ל-25 שנה ואנחנו מכירים די טוב גם במצבים שהגלגלים שלו ראו דווקא את השמיים. גם היום, זה הרכב שנותן את ההרגשה האמיתית והנכונה בכל נסיעה.
לפני כמה שנים קנינו וויליס CJ-5 מודל 1960. הבסיס היה טוב אבל חלודות והזנחה של שנים חייבו התייחסות מיוחדת. אבא שלי לקח את העסק לידיים. הג'יפ שופץ ברמה גבוהה תוך הקפדה על פרטים קטנים ונסיון לשמור על מקוריות. גם הפייב הזה נוסע על מנוע 4 צילינדר, גיר, טרנספר וסרנים סטנדרטיים כמקובל בארץ.
זיו
תציגו את עצמכם ...
Re: תציגו את עצמכם ...
יופי של יוזמה
אז אני ממשיך....
יש ברשותי כמה דגמים של ג'יפים אבל לשרשור הזה יתאימו רק שניים
הראשון CJ-5 שהועבר אלי בתמורה לגרירה בלבד ציטוט "תפנה לי ת'חצר על חשבונך וקח אותו".
אז לאחר שהגיע אלי במצב די קטטוני עבר שיפוץ מקיף ומאסיבי כולל פרוק ושיפוץ משני של כל המכלולים המכאניים
הוחלט כי הרכב ילבש את צורתו המקורית בארצנו קרי מדי צה"ל וישוב להראות כמו בעבר
אני די מרוצה מהתוצאות. הג'יפ אינו רק דוגמנית יפה אלה יש לו גם שכל כלומר הוא יודע לטייל גם לפינות הנידחות ביותר במדבר, כי הרי ג'יפים שכמותו כבשו במלוא מובן המילה את שבילי ארצנו ואת משעוליה.
הג'יפ השני הוא CJ-6 אמריקאי מקורי נדיר מאוד במחוזותינו משופץ גם הוא מהמסד לטפחות הכול כולל הכול פלוס כמה שיפורים בדרך כאן כבר לא נצמדתי למקוריות
אז אני ממשיך....
יש ברשותי כמה דגמים של ג'יפים אבל לשרשור הזה יתאימו רק שניים
הראשון CJ-5 שהועבר אלי בתמורה לגרירה בלבד ציטוט "תפנה לי ת'חצר על חשבונך וקח אותו".
אז לאחר שהגיע אלי במצב די קטטוני עבר שיפוץ מקיף ומאסיבי כולל פרוק ושיפוץ משני של כל המכלולים המכאניים
הוחלט כי הרכב ילבש את צורתו המקורית בארצנו קרי מדי צה"ל וישוב להראות כמו בעבר
אני די מרוצה מהתוצאות. הג'יפ אינו רק דוגמנית יפה אלה יש לו גם שכל כלומר הוא יודע לטייל גם לפינות הנידחות ביותר במדבר, כי הרי ג'יפים שכמותו כבשו במלוא מובן המילה את שבילי ארצנו ואת משעוליה.
הג'יפ השני הוא CJ-6 אמריקאי מקורי נדיר מאוד במחוזותינו משופץ גם הוא מהמסד לטפחות הכול כולל הכול פלוס כמה שיפורים בדרך כאן כבר לא נצמדתי למקוריות
" ניר צפר - מעבדת רכב " כיווני פרונט, בדיקות רכב לפי תקנה 309-8 משא ופרטי, מכון תקנים.
מומחה ברכבי מותג ג'יפ. http://www.309.co.il
מומחה ברכבי מותג ג'יפ. http://www.309.co.il
Re: תציגו את עצמכם ...
הייי ושלום לכולם
שמי אבי חזן אני גר במושב ציפורי מאז ומיתמיד אני חולה גי'פים בשנת 1995 מצאתי את ה- CJ-3B שלי שנת 1955
זרוק בכפר כנא אשר נמצא בגליל הוא היה מוזנח מאוד והמנוע כמעט שלא עבד. תהליך השיפוץ אצלי נמשך כ- 3 שנים שבדרך פגשתי אנשים מקסימים אשר עזרו ללא כל תמורה וזאת רק בגלל שהם אוהבים כמונו את הרכבים האלו.
אז כמו כולם פירקתי את כל המכלולים צבעתי והרכבתי מחדש לאט בסבלנות עם המון המון אהבה את רוב החלקים הבאתי בעזרת חברים מארה"ב. בדרך היו לי עוד המון בעיות עם הרשיונות ומספר מנוע לא תואם אך עים המון עזרה וסבלנות גם עניין זה טופל בצורה חוקית. היום ומזה מספר שנים אני מטייל עם הגי'פ שלי בשטח יחד עם חברים מכאן וגם עם חברים עם רכבים חדשים יותר, כאשר הזקן שלי לא מתבייש לידם בשטח אלה להפך. אני נהנה מכול רגע איתו. וזה בכלל שיגעון.
שמי אבי חזן אני גר במושב ציפורי מאז ומיתמיד אני חולה גי'פים בשנת 1995 מצאתי את ה- CJ-3B שלי שנת 1955
זרוק בכפר כנא אשר נמצא בגליל הוא היה מוזנח מאוד והמנוע כמעט שלא עבד. תהליך השיפוץ אצלי נמשך כ- 3 שנים שבדרך פגשתי אנשים מקסימים אשר עזרו ללא כל תמורה וזאת רק בגלל שהם אוהבים כמונו את הרכבים האלו.
אז כמו כולם פירקתי את כל המכלולים צבעתי והרכבתי מחדש לאט בסבלנות עם המון המון אהבה את רוב החלקים הבאתי בעזרת חברים מארה"ב. בדרך היו לי עוד המון בעיות עם הרשיונות ומספר מנוע לא תואם אך עים המון עזרה וסבלנות גם עניין זה טופל בצורה חוקית. היום ומזה מספר שנים אני מטייל עם הגי'פ שלי בשטח יחד עם חברים מכאן וגם עם חברים עם רכבים חדשים יותר, כאשר הזקן שלי לא מתבייש לידם בשטח אלה להפך. אני נהנה מכול רגע איתו. וזה בכלל שיגעון.
Re: תציגו את עצמכם ...
מר חזן אפה תמונות?
Re: תציגו את עצמכם ...
שמי אריה, כשהייתי ילד, הרכב המישפחתי היה ג'יפ. וויליס 42. אבי שלחם במילחמת העצמאות והיה מכונאי רכב הכיר כל בורג בג'יפ. ואני כילד קטן הייתי תמיד לידו כשהוא תיקן את הג'יפ. משבגרתי הפך הענין לחלום. תמיד רציתי ג'יפ. הג'יפ שיש לי כיום, שנת 49 הוא למעשה הרכב הראשון שקניתי מעודי, לפני כ30 שנה. וואו...גם אני מיתפלא עכשיו כשאני עושה את החשבון הזה. היו שנים שהוא עמד. לפני כ 15 שנה הוא עבר שיפוץ מקיף, ולפני כ5 שנים שיפוץ מנוע, שיפוץ גיר ותיבת ההעברה. בג'יפ שלי התקנתי over drive מה שמסייע לנסיעה מהירה יותר ושקטה יותר במישור. התוספת מותקנת בפתח המיוחד שנימצא בתיבת ההעברה, וזה עובד יופי.
ביום יום אני נוסע...איך לא, בג'יפ צ'ירוקי.
אריה
ביום יום אני נוסע...איך לא, בג'יפ צ'ירוקי.
אריה
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים