מי יודע ??רוב הנתיב ידוע למדי ונעוץ היטב. למרות שברוב המקורות הכתובים לא מתואר הנתיב בפירוט יתר. על כל פנים, התנועה בין באר טוביה לבאר שבע ברורה למדי (חוף אשקלון – דרומית למשמר הנגב – ב"ש), ברור למדי גם כי תנועת החטיבה הרכובה עברה למרגלות עבדת, עקפה את מכתש רמון ממזרח, הגיעה לראס א רמאן (הר רמון), ירדה במעלה ערוד (הבריטי), נעה בתוך ואדי אל עידר (נחל ערוד),
חצתה את ואדי ג'יראפי (נחל פארן), המשיכה דרומה בציר מוגדר ע"ב צניפים וואדי עוקפי (נחל גרזי) עד שדה אברהם. שם צברה את פלוגת אברהם אדן "ברן" שהגיעה בטיסה. התנועה הרכובה המשיכה דרך בקעת סיירים ובקעת האצבעות (מישר סעיפים) ושם נתקעה. לבסוף פל' "ברן" נעה ברגל דרך ואדי רדאדי ותמילת רדאדי (רודד, למרגלות הר יהואחז של ימינו) כדי לעבור ברגל את הרכס ההררי / המכשול עד שפקעה סבלנותו של המח"ט נחום שריג והוא "עקף" את הפקק דרך בקעת הירח, דרב אל חג' וקע א – נקב וטיפס לראס א – נקב ממזרח, עם מספר ג'יפים של מטה החטיבה – אסף אליו את "ברן" ואת הסייר עמוס קרסניצקי, הותיר נפעם (או שיחד – תלוי במקור המספר) את הסמל המצרי במעבר הגבול - ומשם הייתה הדרך הממונעת לאילת פתוחה לפניו.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=47634]
ממידע שיש לי ממקור ראשון הם חלפו על פני בארות עדה נ.צ E683318 N335624 UTM נשאלת השאלה הקשה הבאה:
איפה בדיוק חצו את נחל פארן? איך התגברו על המצוקים מדרום לו? ואיך התחברו לנחל צניפים?