כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי crazyclown » 23 נובמבר 2009, 22:28

ש: מה זה רפרוף המוות (Death Wobble)?
ת: מדובר בתופעה אלימה ובלתי נשלטת של רעד בכל הרכב שיכולה להוביל לאסון. בעקרון, תופעה זו יכולה להתרחש לאחר שמכים בעוצמה בבאמפ (פס האטה) או בחצייה מהירה של מכשול בולט כגון פסי רכבת.

ש: מה הן הסיבות העיקריות לתופעת Death Wobble?
ת: אפשר שתופעה זו מתרחשת כתוצאה מברגים שאינם מחוזקים במערכת ההיגוי וכן בשל התכנסות אופנים בלתי תקינה (Toe In). נמצא שתופעה זו מתרחשת בד"כ בגלל בעיות במוט הפנהרד הקדמי ובמיוחד בברגים שמחזקים אותו לתושבות ולסרנים. כמו-כן, שחיקה של הגומיות (בושינגים) במוט הפנהרד שגורמות לחופש. לסיכום – כל דבר שגורם למוט הפנהרד הקדמי להיות חופשי יכול להוביל לתופעה אלימה ומסוכנת זו. משכך היגוי אינו קשור לבעיה זו ואף אינו מונע אותה.

ש: הרכב שלי מרחף ומרגיש תוהה במהירויות גבוהות. האם אני זקוק למשכך היגוי?
ת: אם ביצעת כיוון פרונט מקצועי לאחר ההגבהה משכך היגוי אינו דבר הכרחי, מה גם שהוא כלל לא יפתור את הבעיה. משכך היגוי נועד בעיקר לאחר החלפת צמיגים למידה גדולה יותר. הבעיה המתוארת מצביעה בד"כ על זווית CASTER נמוכה מידי. העלאת זווית זו למידה המתאימה (6-8 מעלות) תעשה פלאים לרכב ותשפר עד מאוד את התנהגות הרכב והשליטה בו בכל מצב. לצורך כיוון זה יש לרכוש סט של זרועות קדמיות תחתונות מתכווננות.

ש: זה עתה הגבהתי את הרכב בלמעלה מ- 3" ומערכת ה- ESP פועלת. מה עליי לעשות?
ת: תחילה עליך לוודא שההגה מורכז כהלכה לאחר ההגבהה. כמו-כן, אם ברשותך סט של זרועות קדמיות תחתונות מתכווננות עליך להעלות את זווית ה- CASTER.
DragLink.jpg

ש: זה עתה חזרתי מנסיעת שטח ושמתי לב שההגה שלי כבר לא ממורכז. מה הבעיה?
ת: סביר עד מאוד להניח שאחד מרכיבי מערכת ההיגוי התעקם או אפילו הזרועות הקדמיות התחתונות. יש לבדוק תחילה את כל המרכיבים הנ"ל ולתקן במידת הצורך. עוד אפשרות הנה שהמוט של זרוע פיטמן שמתחבר לתוך תיבת ההגה התעקם וזה גורם לבעיה.

ש: איך אני ממרכז את גלגל ההגה?
ת: כדי לעשות זאת עליך להצטייד במפתח 15 מ"מ ולפתוח את 2 האומים שנמצאים על המכוון שנמצא על ה- Drag Link כפי שנראה בתמונה למטה. לאחר מכן, יש לסובב את המכוון עם כיוון השעון או נגדו כאשר חבר שלך שיושב בתוך הרכב יודיע לך מתי ההגה ממורכז. לאחר שההגה מורכז, יש לחזק את 2 האומים של המכוון ולקחת את הרכב לנסיעת מבחן. מרכוז גלגל ההגה יכול לקחת מספר ניסיונות אך בזה זה נגמר.


ש: יש לי רעידות ותזוזות בגלגל ההגה במהירות מסוימת או בטווח מהירויות מסוים. מה עליי לעשות?
ת: בדרך כלל תופעה זו מתרחשת כאשר הגלגלים אינם מאוזנים כהלכה. פנה לפנצ'ריה מקצועית לאיזון גלגלים ממוחשב.

ש: זה עתה חזרתי מנסיעת שטח ויש לי רעידות מגלגל ההגה. במה מדובר?
ת: ייתכן ואחת ממשקולות האיזון של הגלגלים נפלה במהלך נסיעת השטח ולכן הגלגל יצא מאיזון. אם היית בבוץ, ייתכן והדבר נובע מהבוץ הרב שנדבק לצמיגים ומוציא אותם מאיזון. בדוק את הבעיה ותקן בהתאם.

ש: זה עתה התקנתי הגבהה ומוטות הקישור של המוט המייצב האחורי משפשפים את הגלגלים. מה עליי לעשות?
ת: שנה את מיקום מוטות אלה והתקן אותם בחלק הפנימי של התושבות שעל הסרן והמוט המייצב. פעולה זו תפתור את הבעיה.

ש: התקנתי הגבהה של 3", יצאתי לנסיעת שטח ובדרך חזרה שמעתי רעש מוזר של קליק, קליק, קליק מתחת לחלקו הקדמי של הרכב, מה זה יכול להיות?
ת: סביר להניח שקרעת את מגן הגומי שנמצא על נקודת החיבור בין הזכר והנקבה של גל ההינע הקדמי. המגן נקרע מכיוון שגל ההינע הקדמי הנו רחב יחסית והוא כנראה פגע בתיבה האוטומאטית ובמגן שלה בשל ההגבהה. לצערך, אין אפשרות לתקן/להחליף את מגן הגומי בלבד ומשכך יש צורך להחליף את כל גל ההינע הקדמי. עדיף שתחסוך כסף ותשקיע בגל הינע חליפי מסוג Double Cardin שלא יהיה חשוף לבעיה זו כלל מכיוון שהוא צר יותר ואינו מצויד במגן גומי כאמור.

ש: בכל פעם שאני רוחץ את הרכב מים נוזלים לאחר מכן מבסיס התושבות של המראות. מה ניתן לעשות?
ת: ניתן לקדוח חור קטן בבסיס המראות כדי לסייע למים להתנקז מהר יותר. להלן קישור המתאר עבודה זו.

תמונות: Project-JK.com

סמל אישי של המשתמש
meirbeny
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:45
אני גר ב: באר שבע

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי meirbeny » 24 נובמבר 2009, 06:55

זווית קדם- האופן (CASTER)היא הזווית המתקבלת בין מפגש הגלגל בכביש לבין זווית הטיית ציר יד הסרן
(ואנו מדברים על הסרן הקדימי)
שינוי שלילי בזוית גורמת את תופעת (Death Wobble) "מחול מוות" רעד בלתי נישלט בכל הרכב
הזוית הנתונה של היצרן היא 4.2 מעלות חיוביות בתחום של +_ 0.5 מעלה .שינוי שלילי של חצי מעלה (0.5) ומטה אל מתחת ל-3.8 מעלות עלול לגרום לתופעה.
ולא אין לנו אפשרות למדוד זווית זו בבית (דרוש מתקן/ מכשיר לבדיקת זוויות היגוי )
הגורמים לשינוי זווית זו לעתים נראים לעין ולעתים לא , וכמו שציין crazyclown בגלל בעיות במוט הפנהרד, תותבים שנשחקו בורג משוחרר מוט שהתעקם יד סרן עקום והגבהה
לא ידוע לי על הופעת התופעה בשל זווית התכנסות האופנים אך יש בה היגיון
משכך ההיגוי (בולם הזעזועים ) אינו קשור לבעיה זו אך מרחיק את נקודת מועד הופעת התופעה. ואצלי הוא כשל (הופיעה נזילה) אחרי הופעת התופעה.
ולמה אני מספר לכם קודם כל כדי שאת מי שזה מעניין אז שידע , וגם "שזכיתי" לעבור את החוויה "וכוווולה" אחרי הגבה של "2 בשיטת אוקולונים (שיטה פסולה לטעמי) "זהמהיש"
הפיתרון שלי היה הוספת בורג עם טבעת אקסצנטרית במקום המיועד לכך (מסמך מצורף של היצרן) שבעזרתו נוספו 0.7 מעלות חיוביות .ומופיעה גם בערכת ההגבהה המקורית של MOPAR
הוזכר בעבר ששינוי בדרך זו אין לה דרך חזרה ,וזה נכון, אך אין בזה ולו פסיק אחד של משמעות. מכוניות מצוידות בשיטה זו במקור ובניהם הTJ
קבצים מצורפים
ALIGNMENT SPECIFICATIONS.jpg
CASTER.jpg

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי צביקה » 24 נובמבר 2009, 13:12

הכל נכון אך רשמתי כבר במספר מאמרים כי כיוון זווית קסטר באמצעות טבעת זו אינו מומלץ כלל.

יש להשתמש רק במוטות מתכווננים. זהו פתרון מצוין אמין וחזק.

סמל אישי של המשתמש
meirbeny
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:45
אני גר ב: באר שבע

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי meirbeny » 24 נובמבר 2009, 23:47

צביקה כתב:הכל נכון אך רשמתי כבר במספר מאמרים כי כיוון זווית קסטר באמצעות טבעת זו אינו מומלץ כלל.

יש להשתמש רק במוטות מתכווננים. זהו פתרון מצוין אמין וחזק.


הבחנתי ברישומיך, לא מבין למה אינו מומלץ , מי מחזיק בדעה זו ומה החיסרון בשיטה זו ?
אם מדובר בחריץ המורחב, אזי אין לו השלכה כל שהיא בעניין כוח האחיזה של מוט הפנהרד למקומו , שהרי כוח האחיזה, יתקבל מרמת החיכוך, שזו תתקבל מעוצמת חיזוק הבורג ( ולדוגמה ברגיי גלגל התנופה)
ומאידך אתה צודק , פיתרון עדיף באלף מונים, הוא המוטות המתכווננים, רק שהוא יקר במאט ולא זמין על המדף.
במקרה שלי, שהגבהתי את הרכב ב-"2 בלבד, ופתרון הבורג האקסצנטרי היה זמין ומידי, וחסרים היו לי רק אותם 0.7 מעלות, ולא ידוע לי על חיסרון כל שהוא בשיטה זו , אימצתי אותה .

מוטות הפהרד המקורים הם הנקודה החלשה שלנו .(ניראה כי היצרן מסין או עזה) :roll:

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי צביקה » 25 נובמבר 2009, 08:35

היי.

ראשית אתה מוגבל מאוד בכמות ה- CASTER שאתה יכול להוסיף.

שנית, קראתי מאמרים מקצועיים שלאורך זמן הכיוון יוצא מאיפוס וקשה מאוד לשמור על השייבות במקום הנכון.

אני בהחלט מסכים איתך שזה פתרון מיידי וזול עד מאוד ביחס לזרועות מתכוונות.

בכוונתי להחזיק את הרכב תקופה לא קצרה ולכן הייתי מוכן להשקיע בכך כדי לקבל מוצר אמין וחזק לכל אורך הדרך ולא כל הזמן לדאוג שהכיוון יצא מאיפוס.


בכל מקרה, אם פתרת את הבעיה ואתה מרוצה אז זה מה שחשוב. דרך אגב, אני חושב שאתה מהיחידים שתיקן זווית זו. לדעתי חלק גדול ממי שהבגביה את הרכב כלל לא היה מודע לבעיה זו ולא עשה דבר בקשר לכך. אולי כעת לאחר קריאת הכתבות והתגובות אנשים יתחילו לטפל גם בזה.

להתראות...

ביי.

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי ILIYA » 25 נובמבר 2009, 16:42

אני חושב שאתה מהיחידים שתיקן זווית זו. לדעתי חלק גדול ממי שהבגביה את הרכב כלל לא היה מודע לבעיה זו ולא עשה דבר בקשר לכך. אולי כעת לאחר קריאת הכתבות והתגובות אנשים יתחילו לטפל גם בזה.



ביי.[/quote]
צביקה שלום.
לדעתי , חלק גדול ידעום על הבעיה ולא עושים דבר מסיבה פשותה :
טאורתי מה שכתוב בכתבות נכון , עפילו מאוד נכון .
במציות : הרכב שלי מוגבה כ - 3 " ועשיתי תיקון של תזוזת סרן האחורי ע"י פלטה להמנחת פנהרד בלבד . לא תיקנתי CASTER ,ולא מרכזתי את ההגה . הכרב ניבדק במכון פרונטים בדיקה מאוד אמינה ( אצל חבר שלי) והכל היה תקין כולל CASTER . בנסיעה : ( ותאמין לי שאני מאוד רגיש, האם משהו לא תקין ) אין DEATH WOBBLE , הרכב יציב על הכביש , ואין שום בעיה מבחינת ESP ??????????. מאוד מסכים עם זה שמוטות פנהרד ורדיאוס מתכוונים זה פתרון מצויין לבעיות של CASTER ותזוזת סרנים ......... לא חושב שכדאי לשלם כל כך הרבה $$$$$ לבעיה טאורתית.
האם מרגישים את הבעיה פיזית , אין ספק זה דורש תיקון.
בקשר לגלי הינע מסכים עם כל מילה וחושב שכדאי להחלפם , וכמה שיותר מהר ...
בכבוד רב .
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
meirbeny
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:45
אני גר ב: באר שבע

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי meirbeny » 25 נובמבר 2009, 20:18

תודה צביקה על התגובה . השכלתי
אומנם אני חולק על דעה קדומה זו (זכור את הערת גלגל התנופה).
אם יש באפשרותך נסה למצוא מאמר מקצועי בעניין הטבעות האקסצנטריות .

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי צביקה » 25 נובמבר 2009, 21:24

אילייה היקר.

ראיתי את רכבך במפגש והוא אכן יפה ומרשים אך לדעתי לאחר כל המשקלים ששמת מקדימה הוא לא באמת מוגבה 3" נטו ואני מתכוון 3" נטו. מאחורה אולי כן אך מקדימה לא.

אני הגבהתי את שלי 3.5" נטו ואני מתכוון 3.5" נטו לאחר פגושים וכולי. סבלתי מבעיות רבות של רכב תוהה ולא יציב - זה היה ממש מטריד. כל האתרים המקצועיים בחו"ל תומכים בכך ב- 100%. בהגבהה של 3" ומעלה מתחילה להיווצר בעיה של זווית CASTER קדמית כי זו הפיזיקה ואין מה לעשות.

הסיבה שאינך חש בזה הנה שרכבך לא הוגבה עדיין לנקודה הקריטית שמעבר אליה הדבר מורגש עד מאוד.

אם היית עולה עוד אינץ' אחד לא היית יכול לנסוע בבטחה!!!

ביי

סמל אישי של המשתמש
tire
מורשה פירסום
הודעות: 64
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 20:04
אני גר ב: נס עמים

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי tire » 26 נובמבר 2009, 19:25

צביקה צודק...זווית הקסטר חשובה מאוד... צורת הכיוון על ידי בורג אקצנטרי ...הרכבים מגיעים ללא בורג זה.
צפריר
צמיגי שטרק בתחנת הדלק "דלק" נס-ציונה
65 שנה בענף הצמיגים בישראל.
מכירה, תיקון ואיזון כל סוגי הצמיגים, כיוון פרונט במכשור חדיש ומדוייק, שרותי מוסך באישור משרד התחבורה.
08-940-4689 - צפריר

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – פתרון בעיות

הודעהעל ידי ILIYA » 27 נובמבר 2009, 14:07

צביקה שלום.
היום עשיתי מדידות של הגבהה שלי נטו בהשווה מול ררכב חדש מתצוגה .
התוצעה מפתיעה גם אותי : הגבהה על רכב שלי עם סט של OLD MAN קפיצים HEAVY DUTY ,נטו (עם כל הברזלים ) מקדימה 8 ס"מ -3.14 " / אחורה 7 ס"מ - 2.75 "
זוות פיניון של גל הינע אחורי 8 מעלות . :roll:

שאלה אלך : מה דעתך גלי הינע של TOM WOOD'S מול J.E.REEL ? מתלבט מה להזמין ....
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים