הגבהה לJK

סמל אישי של המשתמש
אורלי
מנהל האתר
הודעות: 121
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 21:21
אני גר ב: פריגן

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי אורלי » 20 אוקטובר 2009, 19:01

אני מצטרפת לשאלה של אופיר - מה קשור מוט פנהרד?
מטרתו לשלוט בתנועות האורכיות והרוחביות של הסרן - לוודא מירכוז ואיזון.
אני מאמינה שההשפעה, כמו שציין אופיר, נובעת יותר ממידת ההגבהה של הרכב וממהלך המתלה (בין היתר, בולמים ארוכים יותר/ קצרים יותר)... הרי די צפוי שהגבהה של "2 תשפיע פחות על זויות הרכב וכל השאר, אבל אני לא רואה את הקשר דווקא לפנהרד המתכוונן...

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ILIYA » 21 אוקטובר 2009, 00:10

טוב חברים . חייב סדר.
בקשר מוט פנהרד , הגבהות ובעיה שקיימת בסט של OLD MAN ( לדיוק לאופיר ) מיוצררים ע"י ARB - קיים קשר בילתי נפרד .
מסביר :
1. תפקידו היעקרי של מוט פנהרד - למקם רוחבי את סרן חי . וגם לוקח חלק ביחד עם מוט מייצב לייצב את נסרן בנסיות כביש.
2. במקרה של JK , קצה שמאלי של המוט מתחבר לסרן בצד שמאל נגדיר כניקודה A , קצה ימני מתחבר לשילדה של הרכב , נגדיר כניקודה B .
3. קיימת חשיבות גם לזווית בין מוט פנהרד ובין סרן בניקודה A . במקור נוררמה בין 5 ל-10 מעלות .
אם מקטינים את הזווית או מגדילים -זה פוגע בהיתנהגות של הרכב בנסיית כביש .
4 . עשינו הגבהה 3" , הרחקנו את הסרן משילדה ל-3 " .גם הרחקנו את נמרחק בין ניקודות A ו B , אך אורך של מוט פנהרד ללא הישתנה . אז מה קורה ??? המוט מושך את סרן דררך חיבור בניקודה A לצד ימין , וגם מגדיל את זווית בין פנהרד וסרן בניקודה A . בהגבהה עד 2 " התזוה של הסרן והגדלת זווית עושים שינוי לא משמעותי בהיתנהגות של הרכב על הכביש .
5. בהגבהות יותר מ- 2 " חייביל לתקן .
6. דרך הטובה המנחה או הגבהה של ניקודות חיבור של פנהרד - מחזירים את הסררן למקום וגם מתקנם את הזווית בין פנהרד וסרן.
ARB הלכו על המנחה של ניקודת חיבור B ע"י פלטה וכאן הבעיה , קצה של הפלטה דופקת את הבולם בסגירת מיתלה . הם חשבו על כך והוסיפו מגבילי סגירת מיתלה ( הגדלת במפסטופים) , אך עדיין הבולם נידפק .
ב JK אין אפשרות להגבהה של חיבור בניקודה A כי בסגירת מיתלה שמאלי ידפק צינור של אקזוסט .

7. אפשר לתקן את התזוזה של סררן ע"י מוט מתכוונן , זה מחזיר את הסרן למקום אך לא מחזיר את הזווית בין מוט וסרן . משתמשים בהגבהות רציניות מ- 4" ולמלה , הרכבים בדרך כלל בונים לשטח נטו ולא מבלים עם המיפלצות בכבישים , אז היתנהגותם הטובה על הכביש לא ממש חשובה.
8. ב- JK עקב בעיות חיבור של פלטה להמנחה וצפיפות בולמים במקום ועם הגבהה עד 3" ,לדעתי הפתרון הטוב - מוט מתכוונן . מחזיר את הסרן , אך זווית נשארת מוגדלת קצת - אין מה לעשות .
אני ממתין לתשובה של ARB
מכווה שהיתי ברור . ;)
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
אורלי
מנהל האתר
הודעות: 121
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 21:21
אני גר ב: פריגן

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי אורלי » 21 אוקטובר 2009, 01:26

קודם כל למדתי, ועל כך - תודה.

די צפוי שהגדלת המרווח בין השילדה לסרן תגדיל את זוית החיבור/המפגש (נקודה A כמו שקראת לה אם אני לא טועה). לכן, נשאלת השאלה מדוע לא כוללות ערכות ההגבהה אופציות חיבור אחרות, כגון זרועות באורך שיהלום את המרווח שנפער בעקבות ההגבהה, על מנת להימנע מהוספת הפלטה הפוגעת בבולם ופוגמת ביעילותו ובתפקודו.
("הכל" אפשר לפתור בכסף, לא?! ;) )
למה לא להציע שימוש במתלה נפרד עצמאי (קדמי ואחורי) המאפשר חיבור של כל גלגל בנפרד לשלדה, כך שתנועת גלגל אחד לא משפיעה על תנועת הגלגל השני - האם זה לא משיג את אותה המטרה?
למיטב הבנתי, הבעיה באמת לא נובעת דווקא מהמוט עצמו אלא מהיעדר פתרון הולם (שיתאים לכל כיס) להגבהות של "3 ומעלה, או פשוט מהעצלות או חוסר היצירתיות של ספקי ערכות ההגבהה והמוצרים הנלווים לרכבי שטח להמציא פתרון אלטרנטיבי - כנראה שעדיף לכסת"ח על הפתרון הקיים - אולי שיקול עלויות ואולי שיקולים אחרים.

אני טועה?

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ofiredri » 22 אוקטובר 2009, 18:33

אורלי (ladies first), ברוב קיטי הגבהה קיימים בדר"כ שלוש רמות : Stage 1,2,3
בכל stage את מקבלת יותר ויותר אביזרים נלווים, והמחיר בהתאם .
הקיט המדובר של Old Man Emu (ליתר דיוק) הוא stage 1 כאשר הוא לא כולל זרועות, מוט פנהרד מתכוונן, וכו' ולכן אני מאמין הוא לא מתאים ב 100% לג'יפ. הקיט של ראנצו' לדוגמא העונה לשם Rockcrawler מגיע ב stage בודד והוא מכיל את כל האביזרים הנלווים .

איליה, הסתכלתי שוב בתמונות המופיעות בעמוד הראשון, ואני עדיין לא מצליח להבין כיצד מוט פנהרד (אחורי כמובן) מתכוונן יוכל למנוע חיכוך בבולם בעת סגירה.
למיטב הבנתי הסרן ממורכז, זאת אומרת הפחית שמגביהה את הפנהרד ממוקמת נכון.

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ILIYA » 24 אוקטובר 2009, 12:09

ofiredri כתב:אורלי (ladies first), ברוב קיטי הגבהה קיימים בדר"כ שלוש רמות : Stage 1,2,3
בכל stage את מקבלת יותר ויותר אביזרים נלווים, והמחיר בהתאם .
הקיט המדובר של Old Man Emu (ליתר דיוק) הוא stage 1 כאשר הוא לא כולל זרועות, מוט פנהרד מתכוונן, וכו' ולכן אני מאמין הוא לא מתאים ב 100% לג'יפ. הקיט של ראנצו' לדוגמא העונה לשם Rockcrawler מגיע ב stage בודד והוא מכיל את כל האביזרים הנלווים .

איליה, הסתכלתי שוב בתמונות המופיעות בעמוד הראשון, ואני עדיין לא מצליח להבין כיצד מוט פנהרד (אחורי כמובן) מתכוונן יוכל למנוע חיכוך בבולם בעת סגירה.
למיטב הבנתי הסרן ממורכז, זאת אומרת הפחית שמגביהה את הפנהרד ממוקמת נכון.

אופיר שלום.
זה פשות מאוד : עם הרכבת מוט מתכוונן אני לא מבטל את הפלטה של המנחה ( קצה תחתון של פלטה דופק את הבולם) ומחבר את המוט לחיבור אוריגינלי .
יש עוד דרף , להרחיק אחוררה חיבור תחתון של בולמים ( תמונות בקידמת שהוצגו קודם ל-TJ ) .
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ofiredri » 24 אוקטובר 2009, 19:59

ILIYA כתב:זה פשות מאוד : עם הרכבת מוט מתכוונן אני לא מבטל את הפלטה של המנחה ( קצה תחתון של פלטה דופק את הבולם) ומחבר את המוט לחיבור אוריגינלי .
יש עוד דרף , להרחיק אחוררה חיבור תחתון של בולמים ( תמונות בקידמת שהוצגו קודם ל-TJ ) .


איליה, אתה מתכוון שפנהרד מתכוונן יבטל את הצורך בפלטה ?
לפי מה שכתוב בקישור המצורף הפלטה לא חיונית, אבל משפרת את איכות הנסיעה של הג'יפ.
לא מוזכר תנאי בפנהרד מתכוונן כדי לוותר על הפלטה.
http://www.quadratec.com/products/16090_10X_PG.htm

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ILIYA » 24 אוקטובר 2009, 21:24

ofiredri כתב:
ILIYA כתב:זה פשות מאוד : עם הרכבת מוט מתכוונן אני מבטל את הפלטה של המנחה ( קצה תחתון של פלטה דופק את הבולם) ומחבר את המוט לחיבור אוריגינלי .
יש עוד דרך , להרחיק אחוררה חיבור תחתון של בולמים ( תמונות בקידמת שהוצגו קודם ל-TJ ) .


איליה, אתה מתכוון שפנהרד מתכוונן יבטל את הצורך בפלטה ?
לפי מה שכתוב בקישור המצורף הפלטה לא חיונית, אבל משפרת את איכות הנסיעה של הג'יפ.
לא מוזכר תנאי בפנהרד מתכוונן כדי לוותר על הפלטה.
http://www.quadratec.com/products/16090_10X_PG.htm


נכון הפנהרד מתכוונן מבטל את הצורן בפלטה של המנחה . ( בתעות כתבתי לא ,ליפני מבטל תיקנתי )
נכון הפלטה משאירה את הזווית האוריגינלית בין פנהרד לסרן , עם מוט מתכוונן ללא פלטה אנחנו מחזירים את הסררן למקום עם הגדלת הזווית בין פנהרד וסרן ,כמה שהגבהה גדולה יותר הזווית גם גודלת ,במיקרה של הגדלת הזווית הרכב מתנהג פחות טוב בכביש .
המוט שבקישור מתאים להגבהות מ-0 עד ל-6 "
במקרה של סט של OLD MAN ההגבהה כ-3" רק עם מוט פנהרד זה לא ממש קטוסטרופה , מחזירום את הסרן למקום וזווית לא גודלת הרבה.
אין ארוחות בחינם , יותר גבוה , יותר טוב שטח , פחות נוח ויציב על הכביש !!!!
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ofiredri » 25 אוקטובר 2009, 00:16

ILIYA כתב:נכון הפנהרד מתכוונן מבטל את הצורן בפלטה של המנחה . ( בתעות כתבתי לא ,ליפני מבטל תיקנתי )
נכון הפלטה משאירה את הזווית האוריגינלית בין פנהרד לסרן , עם מוט מתכוונן ללא פלטה אנחנו מחזירים את הסררן למקום עם הגדלת הזווית בין פנהרד וסרן ,כמה שהגבהה גדולה יותר הזווית גם גודלת ,במיקרה של הגדלת הזווית הרכב מתנהג פחות טוב בכביש .
המוט שבקישור מתאים להגבהות מ-0 עד ל-6 "
במקרה של סט של OLD MAN ההגבהה כ-3" רק עם מוט פנהרד זה לא ממש קטוסטרופה , מחזירום את הסרן למקום וזווית לא גודלת הרבה.
אין ארוחות בחינם , יותר גבוה , יותר טוב שטח , פחות נוח ויציב על הכביש !!!!


אילייה, כפי שציינתי השימוש בפלטה עפ"י הקישור שצירפתי אינו חיוני ואינו מותנה בפנהרד מתכוונן . נראה שוויתור על הפלטה, יפגע באיכות הנסיעה, גם אם תשתמש בפנהרד מתכוונן, כיוון שתפקיד המתכוונן למרכז את הסרן ולא לפצות על הזווית שנפגעה כתוצאה מהיעדר הפלטה.

לסיכום, 2 פתרונות אפשריים :

1) וויתור על פלטת הגבהה על מנת למנוע נזקים לבולם . פחות מומלץ כיוון שאיכות הנסיעה עלולה להפגע .
2) הרחקת הבולמים בחיבור התחתון לסרן, ע"י קיט או ע"י הלחמת תושבות חדשות על הסרן .

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ILIYA » 25 אוקטובר 2009, 09:25

ויש עוד פתרון .
3. הרכבת בולמים אחרים (כמו RUBICON EXP לדוגמה) עם חיבור של TUBE למלה ולמתה מוט של שסתום וגרמושקה .
4 . להמתין לפתרון של ARB , אני מכווה שיגיע בסוף .
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: הגבהה לJK

הודעהעל ידי ILIYA » 27 אוקטובר 2009, 21:49

חדשות טובות!
ARB שלחו קיט חדש ( אף טיפוס ) להמנחה של פנהרד .
קיבלתי הזמנה להרכבה ובדיקה ביום חמישה , האם בסדר , תוך חודש הקיט בייצור סדרתי.
מכווה שהיה טוב. :roll:
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים