אני יודע שזה נפוץ. בעיקר ברכבים שאין להם מחוג אלא רק מנורת אזהרה. כמו כל מיני לנדרוברים. שם זה חשוב.
וקולר הגיר גם חשוב, אבל לא נותן לך אינדיקציה מה הטמפרטורה של הגיר. נסיעה ארוכה, קשה ואיטית (התחפרויות וכאלה) בדיונות למשל... גם עם קולר הגיר יתחמם.
אבל אם אתה בכל זאת מתעקש..
קודם כל תגדיר למה אתה קורא טמפרטורת מנוע "אמיתית". זה לא מספר אחד. כל איזור במנוע יש לו טמפרטורה שונה.
ראש מנוע? אגן שמן? מי קירור? החוטים של הפלאגים? בלוק המנוע למעלה/למטה/בצד קדמי/אחורי? סעפת פליטה? אולי בתוך הצילינדר עצמו בתא הבעירה? כל מקום הטמפרטורה שונה עם הבדלים של עשרות ואפילו במקומות מסויימים מאות מעלות.
הכי נכון לדעתי (ובמקרה גם לדעת כל יצרניות הרכב...) זה במי הקירור. חותכים את צינור המים העליון מוסיפים לו כזה:
אני הוספתי כמו שכתבתי באגן שמן של הגיר. ובנוסף לחץ שמן מנוע ומתח. ואת השעונים עצמם אני שמתי כאן:
איל