ספיסרים לקפיצים!?

סמל אישי של המשתמש
oren888
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 30
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 14:16
אני גר ב: חדיד

ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי oren888 » 03 נובמבר 2009, 19:56

מה דעתכם??
יש לי סט קפיצים של אולדמן ובולמים של בילשטייין.. (2 אינצ')
מה יהייהו ההשלכות אם אוסיף ספייסרים של 1 אינצ' על הקפיצים...
סך הכל שלושה אינצ'...
האם אצתרך שינוי של מוטות רדיוס!?
שינוי של שאפטים!?!
או שיבכלל אין טעם לדבר..
מה ביכלל הגובה המקסילי שאפשר להגביהה את הרכב ללא שינוי!!??

רוביקון 2008 צמיגים 33

תודה אורן.

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי ofiredri » 03 נובמבר 2009, 20:26

אורן שלום, בעיקרון 2 אינץ' לא אמורים להוות בעיה, במיוחד תודות לרוביקון שמגיע עם Slip Yoke Eliminator ל Drive shaft .
3 אינץ' כבר גבולי ועלולות להיווצר רעידות.

כשלב ראשון הייתי מתחיל עם התקנת הבולמים והקפיצים 2" ובשלב שני, אם הכל בסדר, מוסיף את האינץ' הנוסף.
שים לב שהבולמים במצב האופטימום שלהם מתאימים ל 2 אינץ' והגבהה של אינץ' נוסף עלולה להוציא אותם ממצב זה.

אופיר .

סמל אישי של המשתמש
oren888
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 30
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 14:16
אני גר ב: חדיד

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי oren888 » 03 נובמבר 2009, 21:42

הסט כבר מורכב על הרכב... חצי שנה.. ואין לי שום בעיות איתו...
אני יודע שיש שוני בשאפטים בין הרוביקון לשאר הדגמים... אבל לא יודע במדיוק...
כן הבלומים מותאמים ל2 אינצ'....
שלושה אינצי על הבולמים האלה זה לא דבר שניתן לעשות!?

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי צביקה » 06 נובמבר 2009, 21:25

לידיעתך, בילשטיין 5100 שקנית כנראה באספיר טובים עד 3.5" כך שאין בעיה.

הבעיה זה השינוי שייגרם לרכב. ראה מה כתבתי בחהרחבה בפורום לגבי שאלה דומה בקשר להגבהה של JK.

ברמת הגבהה של 3" יש לשקול שינויים רבים ולא סתם ספייסרים מעל הקפיצים.

לידיעתך ל- OLD MAN יש קפיצים מסוגים שונים לפי דרגות שקיעה שונות בהתאם למשקלים שיועמסו על הרכב. ייתכן וברכבך מצוי הסוג הלא נכון.

אם זה JK קצר ואתה מעוניין ב- 3" ושוקל לשים בעתיד פגושי מתכת או כננת - תלך על 616 ו- 618 של OLD MAN.

ספייסרים מומלצים בעיקר לאיזון הרכב כדי ישעמוד מקביל לקרקע ולא להגבהה!

סמל אישי של המשתמש
oren888
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 30
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 14:16
אני גר ב: חדיד

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי oren888 » 06 נובמבר 2009, 23:03

יודע ומודע לכל מה שאמרת..
נעשה סדר..
יש לי רוביקון קצר צמיגים 33 פגוש קידמי ARB וכננת
כמו כן יש לי מיגון מלא של אספיר... בולמי בילשטיין שלפי המספר הסידורי שלהם הם נועדו ל2 אינץ (אתר יצרן) קפיציי אולדמן הוידיוטי ולא הדגם הרך יותר....

הסיבה שאני רוצה ספייסרים אחד אינץ היא לפצות על משקל הפגוש הכננת והמיגיונים.. כי ללא ספק שהרכב יורד ביגלל המשקל...
שאלתי אולי למישהו כבר יש ניסיון בשילוב שכזה..

ככל הידוע לי בדגם הרוביקון אין צורך לשנות שאפטים או מוטות רדיוס עד לגבול השלושה אינץ הגבהה
תתקנו אותי אם אני טועה..
אורן

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי צביקה » 07 נובמבר 2009, 00:18

או.קיי.

לצורך איזון בלבד, אין כל מניעה לשים ספייסרים של 1/2-3/4" בקדמי בלבד. הדבר יפצה על השקיעה. יש של TERAFLEX ושל RUBICON EXPRESS.

דרך אגב, ה- JK המקורי מגיע עם שקיעה של כ- 1/2" מקדימה כך שזה מאוד מקובל לאזן אותו.

לא תהיה בעיה עם הבולם כי הדגם הנ"ל מתאים עד 3.5" אך כפי שאמרתי לך זו כבר הגבהה גבולית שדורשת שינוייים נוספים.

לכל הפחות:
תקנה סט של 2 זרועות קדמיות תחתונות מתכווננות שתוכל להאריכן ולתקן זווית CASTER - אתה רוצה לפחות 5-6 מעלות (במקום 4.2 במקורי). הדבר ישפר משמעותית את הנסיעה בכל הקשור ליציבות הכיוונית של הרכב וההיגוי. אני ממליץ על POLY PERFORMANCE כי אתה יכול להאריכן כשהן כבר מורכבות על הרכב וזה עושה חיים קלים מאוד.

תקנה סט של 2 זרועות אחוריות עליונות מתכווננות שתוכל להאריכן ולתקן זווית PINION - אתה רוצה שגל ההינע יעמוד ישר מול ה- PINION ובזווית מקבילה אליו כדי למנוע ויברציות והרס של גל ההינע (בדגם 2 דלתות הוא נהרס מהר לאחר הגבהה שכזו). גם כאן אני ממליץ על POLY PERFORMANCE כי אתה יכול להאריכן כשהן כבר מורכבות על הרכב וזה עושה חיים קלים מאוד.

תקנה מוט פנהרד קדמי מתכוונן שתוכל למרכז בחזרה את הסרן הקדמי שיזוז שמאלה. תקנה של JKS.

לגבי סרן אחורי - תקנה תושבת חדשה למוט פנהרד אחורי שיושבת על הסרן - הדבר ימרכז את הסרן האחורי (כי הוא זז ימינה) ויחזק מאוד את נקודת החיבור החלשה שנוטה להישבר תחת עומס. תקנה של TERAFLEX.

כל אלה ואף הרבה יותר קיימים על הרכב שלי והתוצאה מצויינת. אני אומר לך זאת מנסיון רב שרכשתי על רכב זה לאחר שנתקלתי בבעיות רבות והצלחתי להתגבר עליהן תוך למידה מעמיקה של הנושא וכן השקעה כספית לא מעטה לצערי.

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

Re: ספיסרים לקפיצים!?

הודעהעל ידי צביקה » 07 נובמבר 2009, 10:07

העתקתי לך מהתגובה שרשמתי למישהו אחר:
אכן ה- JK נמוך יחסית. יש להגביהו לפחות 3". פחות מזה לא רואים. עדיף 3.5" ואפילו 4".
4" זה מקסימום לקיט עם זרועות קצרות. מעבר לכך צריך קיט זרועות ארוכות (LONG ARM) וזה מסובך כי מחייב יצירת נקודות עיגון חדשות בשילדה, חיתוכים, ריתוכים וכיוונים מורכבים (לא מתאים לארצנו לצערי).
בהגבהה של 3" וצפונה נתקלים בבעיות רבות בגלל המבנה המיוחד של מערכת המתלים - מתלה 5 זרועות לכל סרן. קיימות 4 זרועות אורכיות (CONTROL ARMS) וזרוע רוחבית אחת (TRACK BAR = מוט פנהרד). כמו כן לרכב יש מערכות ABS ו- ESP שמושפעות עד מאוד מכל הגבהה שכזו.
המשמעות הנה שמי שרוצה רכב שנוסע יפה ובטוח חייב לעשות עבודה מושלמת ולא חצי עבודה. סתם לקנות קפיצים ובולמים ארוכים יותר לא ייתן כלום ואף ייפגע קשות בהתנהגות הכללית של הרכב. זאת כתוצאה מתזוזת הסרנים לצדדים (בגלל שינוי בזווית מוט פנהרד), אובדן זווית CASTER בסרן הקדמי שתגרום לבעיית שיוט (WONDERING) והפעלה מיותרת של מערכת ESP ובעיית זווית PINION בסרן האחורי שתגרום לוויברציות ולנזק לגל ההינע (DRIVE SHAFT).
הפתרון הנו באמצעות קיט הגבהה מושלם שכולל 10 זרועות מתכווננות שאיתן ניתן לתקן תזוזת סרנים לצדדים, זווית CASTER לסרן קדמי וזווית PINION לסרן אחורי.
בהגבהה זו יש לשקול גם החלפת גלי הינע (DRIVE SHAFTS) זאת מכיוון שגלי ההינע של ה- JK יכולים להיפתח עד זווית של כ- 24 מעלות ומעבר לכך קיים נזק למיסבים (גלי ההינע הם מסוג C.V REZZEPA). עדיף להחליף ל- DOUBLE CARDEN שהם חזקים יותר ויכולים להיפתח עד כ- 42 מעלות. ממליץ על J.E. REEL.
כמו-כן יש להחליף צינורות ברקס ארוכים יותר.
כדי למנוע גלגול מרכב ניתן להזמין תושבת חדשה לנקודת החיבור בין מוט פנהרד לסרן האחורי (TRACK BAR BRACKET) - דבר שיסייע לתקן את הזווית של מוט פנהרד אחורי ולהחזיר בחזרה את מרכז הגלגול של הרכב למצבו המקורי. הדבר גם יפתור את הבעיה של הנזק שנגרם לבולם האחורי הימני כתוצאה משימוש בתושבת חדשה שחוברה לשילדה והורידה את מוט פנהרד (כמו של חברת ARB) במקום להשתמש בתושבת חדשה על הסרן שתרים את מוט פנהרד. ניתן לקנות תושבת BOLT ON ללא צורך בריתוך של חברת TERAFLEX.
כדי לאפשר מהלך מיתלה מקסימאלי יש גם להאריך את מוטות הלינקים (SWAY BAR LINKS) בין המוטות המייצבים לסרנים. ניתן להעביר את האחוריים קדימה ולקנות רק זוג חדש ארוך יותר לאחורי. מי שחפץ בכך יכול להזמין קדמיים מתנתקים ולנתק מייד בכניסה לשטח - נותן ניתוק גם ב- HIGH ולא רק ב- LOW.
לא לשכוח לאחר ההגבהה למרכז הגה לאמצע - אחרת תופעל מערכת ESP וזה לא נעים.

בהצלחה!!!

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים