תיקון זווית PINION בסרן אחורי ודרייב שפטים

סמל אישי של המשתמש
צביקה
ג'יפאי משוגע
הודעות: 44
הצטרף: 06 נובמבר 2009, 17:08
אני גר ב: ראש צורים

תיקון זווית PINION בסרן אחורי ודרייב שפטים

הודעהעל ידי צביקה » 07 נובמבר 2009, 15:59

ב- JK יש דרייב שפטים מסוג RZEPPA CONSTANT VELOCITY. הם טובים מאוד ושקטים וכמעט ללא ויברציות. הם עובדים על עיקרון של מיסב כדורי בנקודות החיבור לסרן ולתיבת ההעברה (זאת בניגוד לדרייב שפטים עם צלבים). זווית הפתיחה המרבית שלהם הנה 24 מעלות והיא מתאימה עד מאוד ל- JK לא מוגבה או מוגבה קלות (עד 2").

דרייב שפט אחורי:
בהגבהת JK ב- 3" ומעלה, במיוחד ב- 2 דלתות, הדרייב שפט האחורי מקבל זווית משמעותית שמסכנת אותו. יש לצפות לתקלות ולכישלון בגלל הרס אטם הגומי סביב המיסבים שיגרום ליציאת גריז והרס של המיסבים. בכניסה למצבי הצלבה ופתיחת מתלה מרבית קיים סיכוי ממשי כי הדרייב שפט יינזק ויהיה צורך להחליפו באחר.
ניתן לתקן זאת על-ידי שינוי זווית ה- PINION אך הדבר מחיייב רכישת סט של 2 זרועות עליונות אחוריות מתכווננות. העלות יקרה אך תמנע הרבה בעיות. הכי טוב לקנות של POLY PERFORMANCE כי ניתן לכוון אותן על הרכב וזה נוח מאוד. קוד יצרן - PPM-8054.
על ידי הארכת הזרועות אנו מסיטים את חלקו העליון של הסרן האחורי לאחור ובעצם גורמים לכך שהזווית של הדרייב שפט זהה לזווית של ה- PINION והוא בעצם עומד ישירות מולו. הדבר יימנע ויברציות וכשל של הדרייב שפט ויאפשר מהלך מתלה נדיב וללא בעיות.
מי שירצה ללכת עד הסוף יוכל להחליף גם את הדרייב שפט. יש לחברת J.E.REEL דרייב שפט מצויינים מסוג DOUBLE CARDEN שמתחברים ישירות לנקודות החיבור המקוריות בתיבה ובסרנים ללא צורך במתאמים. זווית הפתיחה המרבית שלהם הנה 42 מעלות. קוד יצרן - 31JKOE2R. אולם, גם במקרה זה יש לקנות זרועות מתכווננות ולבצע את התיקון לזווית ה- PINION כדי למנוע ויברציות.

דרייב שפט קדמי:
הגרמושקה השחורה נקרעת כבר בהצלבה הראשונה ותאפשר כניסת חול ולכלוך לדרייב שפט שתגרום לכישלונו (זה קורה בגלל תכנון לקוי של מגן תיבת ההעברה המקורי של הרכב שמגיע מהחברה).
מומלץ להחליף גם אותו כי במוקדם או במאוחר הוא ייהרס. יש לחברת J.E.REEL דרייב שפט מצויינים מסוג DOUBLE CARDEN שמתחברים ישירות לנקודות החיבור המקוריות בתיבה ובסרנים ללא צורך במתאמים. זווית הפתיחה המרבית שלהם הנה 42 מעלות. קוד יצרן - 31JKOE24F.

אין ספק שהחלפת דרייב שפטים ברכב מוגבה היא אחד הדברים החשובים ביותר שייתנו שקט לטווח ארוך עם מינימום תקלות. הדבר מאפשר מהלך מיתלה נדיב ביותר ללא סיכונים וחוזק רב בעבודת שטח קשה. אמנם יקר אך מומלץ ביותר.

סמל אישי של המשתמש
ארז
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 33
הצטרף: 09 אוקטובר 2009, 20:36
אני גר ב: ימא

Re: תיקון זווית PINION בסרן אחורי ודרייב שפטים

הודעהעל ידי ארז » 07 נובמבר 2009, 21:10

ערב טוב...
אני לא חושב ששינוי בלבד של זוית הפניון האחורי יביא לשינוי משמעותי לאורך זמן , סוג הדרייבשפט הזה פשוט לא טוב למערכות מתלה בעלות מהלכים גדולים, לדעתי בטווח הארוך והפתרון הנכון זה בנוסף לשינוי הזוית גם החלפת הדרייבשפט(כמו שכתבת), זה נכון אגב גם לגבי הקדימה ,הורדת מגן הגיר לרכבים בעלי פונטציאל מהלך גדול רק מכניסה את הדרייבשפט הקדמי לזויות קשות יותר שהוא פשוט לא בנוי לעבוד בהם.
סוג הדרייבשפטים האלו(הכוונה למקוריים) מעולים בעבודה עם מערכת מתלים סטנדרטים, המינוס הגדול שלהם זה בעבודת מתלה ארוכת מהלך.

(חוץ מזה קבל ח.ח על הרצינות והמחקר עם קודי היצרן השונים)

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים