יחסי העברה

סמל אישי של המשתמש
החציל
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 4
הצטרף: 17 נובמבר 2013, 14:37
אני גר ב: תושיה

יחסי העברה

הודעהעל ידי החציל » 07 מאי 2014, 15:58

לא כל כך מבין
בכל החומר שקראתי לא מצאתי חסרון להעלאת יחסי העברה בסרנים
אם כך הדבר למה לא להתקין יחס העברה גבוה ככל האפשר? למה הרכב לא יוצר מלכתחילה כך מהחברה?
אני כרגע עם ספורט 2008 ויחסי העברה מקוריים של 3.73
מה יהיו השינויים באם אני עולה ל4.88 או 4.56בהתנהגות הרכב וחוסן המכלולים?
כרגע עם צמיגים 32 אולי נעלה בעתיד ל33 אך לא יותר. מהו יחס העברה המתאים לי ביותר? הרכב לשימוש יומיומי ומטייל השטח בדרגת קושי בינונית פלוס.
תכלס כל מידע ישכיל אותי יותר (מקווה שלא יכסיל אותי יותר)

eysham
ג'יפאי משוגע
הודעות: 123
הצטרף: 02 פברואר 2011, 10:14
אני גר ב: יובל

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי eysham » 07 מאי 2014, 21:03

תחשוב על זה כמו הילוכים באופניים
כשהיחס גבוה, קל לדווש, יש מלא כוח בעליות למשל אבל לא ממש זזים.
בשהיחס נמוך, קשה יותר אבל בסופו של דבר נוסעים הרבה יותר מהר.

עכשיו כשזה בג'יפ שלך, יחס גבוה ייתן הרבה כח, הוא יסחוב חזק בעליות ויבלום מעולה בירידות חדות, אבל בכביש מהיר תיסע בסל"ד גבוה ובמהירות נמוכה.
יחס נמוך, תיסע יותר מהר בסל"ד נמוך יותר, אבל יהיה קשה מאוד בעליות ממושכות ותאבד כח, ומצד שני המנוע לא יצליח לבלום את הריצה בירידות.
חציל,

שם המשחק כאן הוא איזון וכיוון למה לאיך שאתה רוצה שהג'יפ יתנהג.

בנוסף, הגזמה לכל כיוון יפגע בצריכת הדלק הלא מזהירה גם ככה של ה-JK

בתאכלס, אני עם 2008 ארוך, כמוך עם 32" ולא מתכנן לעלות מעל 33" (לפחות ככה חשבתי כשהחלפתי יחסי העברה...)
נוסע עם 4.56 במקום ה-3.73 שהיה לי במקור ובסה"כ נראה לי איזון מעולה.
בדיעבד עם הפזילה שלי לכיוון 35" הייתי הולך על 4.88... אבל סביר שנוכל לחיות גם עם 4.56


תראה את הטבלה כאן:
http://www.tnjeeps.com/page/index.html/_/resources/jeep-wrangler-jk-gearing-charts-r15


איל

סמל אישי של המשתמש
talromem
ג'יפאי משוגע
הודעות: 169
הצטרף: 09 אפריל 2011, 13:06
אני גר ב: רחובות
מיקום: תל אביב יפו
יצירת קשר:

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי talromem » 13 מאי 2014, 23:57

אייל וחציל , אני רק חייב לתקן במשהו קטן .. הכוונה ליחס "נמוך" ולא "גבוה" .. ככל שעולים במספר זה בעצם נחשב "לרדת"
אתה אכן תשרוד עם ה 4.56 וצמיג 35 אבל במינימום 4.88 מומלץ והרבה עושים 5.13 ..
מה שכן תחשוב טוב טוב על הדנה 30 ... גם ב 33 היא נשברת כמו קיסם

סמל אישי של המשתמש
berludin
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 37
הצטרף: 08 דצמבר 2012, 22:31
אני גר ב: פרדסיה

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי berludin » 15 מאי 2014, 09:18

אפשר לחזק את הסרן ועז לא שוברים

eysham
ג'יפאי משוגע
הודעות: 123
הצטרף: 02 פברואר 2011, 10:14
אני גר ב: יובל

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי eysham » 22 מאי 2014, 23:17

talromem כתב:אייל וחציל , אני רק חייב לתקן במשהו קטן .. הכוונה ליחס "נמוך" ולא "גבוה" .. ככל שעולים במספר זה בעצם נחשב "לרדת"


טל,
טעות נפוצה.

בהילוך נמוך היחס בין מהירות הסיבוב בכניסה (פיניון לצורך עניינינו) לבין היציאה (קורונה) גדול - זה כלומר יחס גבוה
בהילוך גבוה הפוך - היחס נמוך

לדוגמא היחס בסט גג"ש 4.10:1 יותר גבוה מהיחס ב-3.73:1

זה שרגילים להגיד משהו לא עושה אותו נכון...

איל

סמל אישי של המשתמש
yoelbe
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 1
הצטרף: 19 ינואר 2015, 00:27
אני גר ב: זכרון יעקב

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי yoelbe » 16 מאי 2015, 23:11

היחס הגבוה נותן הילוך קצר, והיחס הנמוך נותן הילוך ארוך. מכאן הבלבול. העיקר הכוונה...

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים