כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי crazyclown » 23 נובמבר 2009, 10:33

ש: איך אוכל לתקן את הספידומטר שלי לאחר התקנת צמיגים גדולים יותר?
ת: היבואן יכול לעדכן את מחשב הרכב עד צמיג במידה 32". מעבר לכך ניתן לרכוש מכשירים מיוחדים שמתחברים לשקע ה- OBD של הרכב והמאפשרים תכנות מחדש של מחשב הרכב (כגון: PROCAL MODUL של חברת AEV, ACCU PRO של חברת PRO COMP וכיוצ"ב).

ש: האם עליי לתקן את הספידומטר שלי לאחר שינוי יחסי העברה בסרנים?
ת: כן. היבואן יכול לעדכן את מחשב הרכב עד יחס העברה של 4.10". חובה לעשות כך ברכב אוטומאטי מפני שהעברת ההילוכים בתיבה האוטומאטית לא תתבצע כראוי והרכב יתפקד בצורה לקויה, אם בכלל. מעבר ליחס של 4.10 ניתן לרכוש מכשירים מיוחדים שמתחברים לשקע ה- OBD של הרכב והמאפשרים תכנות מחדש של מחשב הרכב (כגון: PROCAL MODUL של חברת AEV, ACCU PRO של חברת PRO COMP וכיוצ"ב).

ש: איזה יחס העברה עליי להתקין בסרנים לצמיגים בקוטר 33"?
ת: כדי להחזיר את ה- JK לביצועים כפי שיצא מהמפעל ולתצרוכת דלק מיטבית תצטרך יחס העברה של 4.56. אולם, אם אתה מחפש קצת יותר כוח וביצועים טובים יותר על חשבון צריכת דלק גבוהה יותר, יש לקחת בחשבון 4.88. זה נכון במיוחד לרכב עם תיבה אוטומאטית.

ש: איזה יחס העברה עליי להתקין בסרנים לצמיגים בקוטר 35"?
ת: כדי להחזיר את ה- JK לביצועים כפי שיצא מהמפעל ולתצרוכת דלק מיטבית תצטרך יחס העברה של 4.88. אולם, אם אתה מחפש קצת יותר כוח וביצועים טובים יותר, יש לקחת בחשבון 5.13. זה נכון במיוחד לרכב עם תיבה אוטומאטית.

ש: איזה יחס העברה עליי להתקין בסרנים לצמיגים בקוטר 37"?
ת: כדי להחזיר את ה- JK לביצועים כפי שיצא מהמפעל ולתצרוכת דלק מיטבית תצטרך יחס העברה של 5.13.

ש: האם עליי לתקן את יחסי ההעברה בשני הסרנים או רק באחד מהם?
ת: ברכב בעל הנעה כפולה חובה לשנות יחסי העברה בשני הסרנים.


ש: זה עתה שיניתי את יחסי ההעברה. האם עליי לבצע הרצה?
ת: כן. לאחר שינוי יחסי העברה יש לנסוע בזהירות לפחות 800 ק"מ ולא לפרקי זמן ארוכים. אחרי 800 ק"מ יש להחליף את שמן הסרנים בשמן איכותי בצמיגות 75W90 .

ש: זה עתה שיניתי את יחסי העברה והם משמיעים צווחה – האם זה נורמאלי?
ת: קצת צווחות בתקופת ההרצה זה בסדר אך לאחר מכן זה אמור להיות שקט לחלוטין. אם זה לא כך, יש סיכוי סביר שההתקנה לא בוצעה כראוי (RING ו- PINION לא כוונו כראוי). לכן, עליך לחזור לסדנא בה ביצעת את ההתקנה כדי שיבחנו מה הבעיה ויתקנו בהתאם.

ש: האם נדרשים גלי הינע חדשים לאחר ההגבהה?
ת: אם יש לך דגם קצר 2 דלתות והגבהת אותו 3" ויותר, בהחלט עליך לקחת בחשבון החלפת גל הינע אחורי מסוג Double Cardin. הדבר נחוץ מכיוון שגל ההינע האחורי קצר מאוד והוא מקבל זווית משמעותית שתיפגע בגל ההינע המקורי ותהרוס אותו. כדי לעשות זאת, תצטרך לרכוש גם 2 מוטות רדיוס אחוריים עליונים מתכווננים במטרה לכוון כהלכה את זווית ה- PINION. בדגם הארוך 4 דלתות אין בעיה שכזו מפני שגל ההינע ארוך יחסית ואינו מקבל זווית משמעותית לאחר הגבהה שכזו. לגבי גל ההינע הקדמי – אם יש לך תיבה אוטומאטית אזי גל ההינע הקדמי רחב יחסית ולכן פוגע בתיבה האוטומאטית ובמגן שלה והדבר מביא לקריעת מכסה הגומי שעל גל ההינע המקורי. בעיה זו אינה קיימת בתיבה ידנית.

טבלת יחסי העברה ביחס לקוטר צמיגים במהירות 112 קמ"ש (70 מייל לשעה). הטבלה העליונה מתייחסת לתיבה אוטומאטית בעוד שהתחתונה מתייחסת לתיבה ידנית.

הצבע הצהוב מראה את יחס ההעברה המינימאלי הנדרש בו הביצועים גרועים ושימוש מינימאלי ב- OVER DRIVE. יחס זה מתאים לעבודת שטח קלה בלבד.

הצבע הירוק מראה את יחס ההעברה הסביר הנדרש בו הביצועים טובים בנהיגה יומיומית ושימוש מרבי ב- OVER DRIVE. יחס זה מתאים לעבודת שטח בינונית.

הצבע הכחול מראה את יחס ההעברה המקסימאלי הנדרש בו הביצועים מרביים ושימוש מלא ב- OVER DRIVE. יחס זה מתאים לעבודת שטח קשה.
קבצים מצורפים
JK-Gear-Ratio.jpg

סמל אישי של המשתמש
Arik
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 3
הצטרף: 05 יוני 2016, 13:04
אני גר ב: נוה ירק

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי Arik » 05 יוני 2016, 13:08

איזה שמן כדי לשים באקס אחורי עם מוגבל החלקה?

סמל אישי של המשתמש
rere12
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 3
הצטרף: 23 אוגוסט 2016, 19:22
אני גר ב: בית ג'ן

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי rere12 » 05 ספטמבר 2016, 21:34

שלום רב ..קניתי tj ועשיתי לו כל הטיפולים והוא עדיין חלש בשטח אין לו כח כמו שחשבתי יכול להיות שיש בו איזה בעיה או שהוא כך חלש ..הגיפ גיר אוטומט עם צמיגים 31 ויחס עברה מקורי

סמל אישי של המשתמש
rere12
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 3
הצטרף: 23 אוגוסט 2016, 19:22
אני גר ב: בית ג'ן

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי rere12 » 05 ספטמבר 2016, 21:36

שלום רב ..קניתי tj ועשיתי לו כל הטיפולים והוא עדיין חלש בשטח אין לו כח כמו שחשבתי יכול להיות שיש בו איזה בעיה או שהוא כך חלש ..הגיפ גיר אוטומט עם צמיגים 31 ויחס עברה מקורי

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי crazyclown » 06 ספטמבר 2016, 17:47

rere12 כתב:שלום רב ..קניתי tj ועשיתי לו כל הטיפולים והוא עדיין חלש בשטח אין לו כח כמו שחשבתי יכול להיות שיש בו איזה בעיה או שהוא כך חלש ..הגיפ גיר אוטומט עם צמיגים 31 ויחס עברה מקורי

היי, ממליץ לך לפתוח שרשור בנושא על מנת לקבל את המענה המתאים מחברי הפורום.

סמל אישי של המשתמש
rere12
ג'יפאי מתחיל
הודעות: 3
הצטרף: 23 אוגוסט 2016, 19:22
אני גר ב: בית ג'ן

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי rere12 » 06 ספטמבר 2016, 18:10

היי, ממליץ לך לפתוח שרשור בנושא על מנת לקבל את המענה המתאים מחברי הפורום...איך פותחים שרשור ??

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

Re: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – סרנים,יחסי העברה וגלי הינע

הודעהעל ידי crazyclown » 06 ספטמבר 2016, 20:06

rere12 כתב:היי, ממליץ לך לפתוח שרשור בנושא על מנת לקבל את המענה המתאים מחברי הפורום...איך פותחים שרשור ??

פשוט פתח נושא חדש בפורום.

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים