כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – חישוקים וצמיגים

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול – חישוקים וצמיגים

הודעהעל ידי crazyclown » 23 נובמבר 2009, 10:37

ש: מהי מידת הצמיגים הגדולה ביותר שניתן להלביש על החישוקים המקוריים של ה- JK בקוטר 16" וברוחב 7"?
ת: המידה הגדולה ביותר המומלצת על-ידי היצרן הנה 245/75/16. אולם, בעלי JK רבים מלבישים על חישוקים אלה גם צמיגים גדולים יותר כגון 265/70/16 ללא כל בעיה שהיא.

ש: מהי מידת הצמיגים הגדולה ביותר שניתן להלביש על חישוקי הרוביקון בקוטר 17" וברוחב 7.5"?
ת: המידה הגדולה ביותר המומלצת על-ידי היצרן הנה 255/75/17. אולם, בעלי JK רבים מלבישים על חישוקים אלה גם צמיגים גדולים יותר כגון 285/70/17 ללא כל בעיה שהיא.

ש: מהו הצמיג הגדול ביותר שאני יכול לשים על ה- JK עם הגבהה מסוג Budget Boost?
ת: צמיג 33" ללא כל בעיות מיוחדות. מעבר לכך צפויות בעיות של שפשוף הצמיג במכלולי הרכב והכנפיים והדבר אינו מומלץ.

ש: מהו הצמיג הגדול ביותר שאני יכול לשים על ה- JK עם הגבהה של 3"?
ת: צמיג 35". אולם, צפויות בעיות קלות של שפשוף הצמיג במכלולי הרכב ובכנפיים הקדמיות במיוחד בפתיחת מהלך מתלה מרבי.

ש: מהוא הצמיג הגדול ביותר שאני יכול לשים על ה- JK עם הגבהה של 4"?
ת: צמיג 37". אולם, צפויות בעיות קלות של שפשוף הצמיג במכלולי הרכב ובכנפיים הקדמיות במיוחד בפתיחת מהלך מתלה מרבי.

ש: האם ניתן להשתמש בחישוקים בקוטר 15" ב- JK החדש?
ת: רוב חישוקי המתכת יתאימו אך זה תלוי גם בעובי החומר. כך גם רוב חישוקי האלומיניום. בכל מקרה, חייבים לוודא שהחישוקים אינם נוגעים במעצורי הרכב.

מה זה BACK SPACING?
ה- BACK SPACING הנו המרחק האופקי בין קצהו הפנימי של החישוק לבין נקודת החיבור שלו לסרן.

ש: איזה BACK SPACING אני צריך בשביל צמיג ברוחב 255 מ"מ כמו של הרוביקון?
ת: החישוק המקורי של ה- JK בגרסת הרוביקון מגיע עם BACK SPACING של 6.25" ולכאורה זה יותר מידי. אולם, זה מספיק בשביל צמיג ברוחב 255 מ"מ.. אם נתקלים בבעיות של שפשוף הצמיג במכלולי הרכב, במיוחד ברכב שעבר שינויים במתלים, ניתן להשתמש בספייסרים לגלגלים כדי להקטין את ה- BACK SPACING.

ש: איזה BACK SPACING אני צריך בשביל צמיג ברוחב 315 מ"מ?
ת: מומלץ לא לעלות על BACK SPACING של 4.75" ואפילו במידה זו קיים חשש של שפשוף הצמיג במכלולי הרכב. בכל מקרה אין לבחור חישוקים עם BACK SPACING הנמוך מ- 3.75" כי הצמיגים יבלטו יתר על המידה משולי הכנפיים והדבר אינו חוקי.

ש: מה הם ספייסרים לגלגלים?
ת: ספייסרים לגלגלים הנם טבעות בעובי של 1-1.5" שמיוצרים בד"כ מאלומיניום חזק ביותר או פלדה והמיועדים להרחיק את החישוקים מהסרן. על-ידי התקנת ספייסרים אנו מקטינים את ה- BACK SPACING של החישוקים מבלי צורך להחליפם. הדבר מהווה פיתרון זול ופשוט ומאפשר הלבשת צמיגים גדולים ורחבים יותר על החישוקים הקיימים מבלי שאלה ישפשפו את מכלולי הרכב.

ש: האם שימוש בספייסרים לגלגלים הנו בטוח?
ת: ספייסרים לגלגלים באיכות גבוהה שמתחברים לסרן עצמו אינם מסוכנים יותר או מפעילים לחץ גבוה יותר מאשר חישוק עם BACK SPACING נמוך יותר. כל מי שאומר אחרת אינו יודע מה הוא מדבר מה גם שלא מצאנו שום הסבר או סיבה מדוע הם אינם בטוחים. רק כדי לוודא, הספייסרים הזולים והפשוטים שנכנסים כסנדוויץ בין הסרן לחישוק ושאינם מצוידים בברגים חדשים לחישוקים הם בהחלט מסוכנים ביותר. ספייסרים אלה משאירים מרחק הברגה קטן ביותר לאומים של החישוקים ולכן מועדים לכישלון. בשום אופן אין להשתמש בסוג כזה של ספייסרים.

ש: מה הם לחצי האוויר המומלצים לנסיעת כביש?
ת: לנוחות מרבית ושמירה על חיי הצמיג אין להתייחס ללחצי האוויר שמומלצים על-ידי היצרן שהרי אלה בהחלט גבוהים מידי. ככלל, לצמיג בקוטר 32" יש לנפח עד 30 PSI, לצמיג בקוטר 33" יש לנפח עד 28 PSI ולצמיג בקוטר 35" יש לנפח עד 26 PSI.

ש: מה הם לחצי האוויר המומלצים לנסיעת שטח?
ת: בדרך כלל מומלץ לנסוע בלחץ אוויר שנע בין 10-15 PSI.

ש: מה הן מידות החישוקים של היצרן?
ת:
דגם X סטנדרטי – 16/7.
דגם X אופציונאלי – 17/7.5.
דגם סהרה סטנדרטי – 17/7.5.
דגם סהרה אופציונאלי – 18/7.5.
דגם רוביקון סטנדרטי – 17/7.5.
ה- BACK SPACIMNG של כל החישוקים – 6.25".

ש: מהי מידת האומים לכל החישוקים?
ת: מידת האומים הנה RH 20 – 1/2" ותצטרך מפתח במידה 19 מ"מ (3/4") כדי להתקינם או להסירם.

ש: האם ניתן להלביש צמיג 33" על נקודת העיגון המקורית של הגלגל הרזרבי?
ת: עד 33" אין כל בעיה והגומיות המיוחדות שמיועדות למנוע את מגע הצמיג בדלת יעשו את העבודה מצוין. מעבר למידה זו זה לא אפשרי ויש לרכוש התקן חדש לנקודת עיגון זו.

ש: האם יש יתרון לחישוק בקוטר גדול על-פני חישוק בקוטר קטן?
ת: כן. על חישוק בקוטר גדול יותר מולבש צמיג בחתך נמוך יותר ולכן הדבר יפחית את הגמישות הצידית של הצמיג. הדבר יספק שליטה והתנהגות טובה יותר של הרכב על-פני הכביש מפני שפחות גמישות צידית של הצמיג משמעה יציבות גדולה יותר.

ש: האם כל החישוקים זהים או שישנם חישוקים המיועדים לנסיעת שטח בלבד?
ת: כל עוד ניתן להלביש את הצמיג על החישוק זה בסדר כי זה בסך הכל חישוק. ישנם ג'יפאים שמעדיפים חישוקי מתכת כי הם זולים יותר ויכולים להתעקם אך לא להישבר. אולם, חישוקים אלה כבדים משמעותית מחישוקי אלומיניום וזה חסרונם הגדול.

ש: איך אוכל לדעת מהי מידת הצמיג שמתאימה למידת החישוק?
ת: רוב צמיגי השטח האמיתיים הנם ברוחב של 315 מ"מ. לרוחב כזה צריך חישוק בקוטר 10". אולם, אם אינך משתמש ב- Beadlock (התקן מכני שמאבטח את חלקו הפנימי של הצמיג שבא במגע פיזי עם החישוק ונועד למנוע בריחת אוויר בצמיג המנופח בלחץ אוויר נמוך), עדיף להשתמש בחישוק ברוחב 8" בלבד מפני שרוחב זה יפחית את הסיכון לבריחת אוויר כאשר הצמיג מנופח בלחץ אוויר נמוך.

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים