השינויים, השיפורים והחיזוקים בוצעו במוסך הייטק מוטורס רעננה, והתחזוקה השוטפת של הג'יפ מבוצעת גם היא במוסך הייטק מוטורס.
הנה כך החל הגרנד-צ'רוקי את דרכו – לפני השינויים:

ראשית, הוחלט לייבא קיט ששונה מהקיטים הפופולאריים בארץ בשלושה דברים:
1. עצם היותו קיט של לונג ארמס.

2. הצורה שבה מחובר הסרן האחורי – באמצעות הגשר וזרועות הרדיוס שיוצרות צורה של W או M תלוי מהיכן מסתכלים.

3. זרועות הרדיוס הקדמיות שונות בכך שהזרוע העליונה והזרוע התחתונה של אותו צד מחוברות ביניהן

השוני הוא בעצם גם היתרון של הקיט הזה.
בגלל היותו לונג ארמס, מתאים הקיט להגבהה מ- "5 ועד "11.
בהתחלה יבא יוסי את הקפיצים של ה-"5, מה שהצריך חיתוך, ריתוך וחיזוקים למרכב על מנת למקם מחדש את נקודת העיגון של מוטות הרדיוס עקב היותם ארוכים יותר ולשפר את חוסן השלדה הלוקה בחסר בגלל המרכב האחוד (composite body).

הגובה שהתקבל לא היה מספק ולכן הוחלט להביא את ה-"7. מיד אפשר היה לראות את ההבדל במהלך המתלה: את ההבדל ניתן לראות לא רק בפתיחת מתלה קדמי בגלגל, אלא בגובה שהרכב עלה על הרמפה


ואת השינוי בזווית הנטישה:

מה עוד?
טרנספר 5 מצבים:
1) 2x4
2) ארבע על ארבע לכביש (דיפרנציאל מרכזי פתוח)
3) 4x4 HIGH לשטח
4) 4x4 LOW לשטח
5) N ניוטרל.
פגוש קדמי עם מנשא לכננת.
פגוש אחורי עם מתקן לגלגל רזרבי אשר הוציא את הגלגל מתא המטען החוצה.
מערכת היגוי הכוללת: מוט שפור מחוזק, מוט פנהרד מתכוונן שמתאים לגובה "7 ומוט הגה מתאים.
בגלל שהסרן האחורי חלש מדי (דנה 35) היה צורך להחליפו לסרן חזק יותר עם אותו יחס העברה ועם מערכת בלימה תואמת, כלומר צלחות ורפידות ולא תופי בלימה. לצורך המשימה נבחר סרן פורד 8.8 (עם נעילה LSD מוגבל החלקה) הקיים לדוגמא בפורד אקספלורר.
הבולמים האחוריים הועברו מהחלק האחורי של המרכב לאמצע הרכב, לפני מיכל הדלק, כאשר הבולמים הולכים באלכסון מהסרן בקצוות לכיוון מרכז המרכב.
כמו כן יש ברכב מערכת MSD לשיפוור מע' ההצתה ומסנן פתוח.

הנה מספר תמונות שמדגימות יפה מה כל זה נותן...









תודה גדולה ליניב מהייטק מוטורס על העזרה בהכנת הכתבה
וכמובן שיש גם סרטון כאן:
לחץ כאן על מנת ללמוד כיצד להוסיף סרטון מיו-טיוב לתוך הודעה