יחסי העברה

סמל אישי של המשתמש
עמית JK
מנהל האתר
הודעות: 740
הצטרף: 21 ספטמבר 2009, 21:58
אני גר ב: פתח תקוה
יצירת קשר:

יחסי העברה

הודעהעל ידי עמית JK » 05 אוקטובר 2009, 00:44

אני חושב אולי להחליף את יחסי ההעברה ברכב. הבעיה היא ששני חברים אומרים שצריכת הדלק תעלה ואילו שני חברים אחרים טוענים (אני מלא חברים) שהיא תרד. אנא הסבירו ונמקו ואיזה יחס מומלץ ל-jk מדגם ספורט בעל צמיגים "32 כסוף? :lol:

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ILIYA » 05 אוקטובר 2009, 01:39

שלום עמית , קבל קישור - מסביר הכל .
http://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-26.htm
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ofiredri » 05 אוקטובר 2009, 15:00

ILIYA כתב:שלום עמית , קבל קישור - מסביר הכל .
http://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-26.htm


הקישור לא עונה על השאלה האם הרכב יצרוך יותר דלק או לא.
מנסיוני, הגדלת צמיגים ללא התאמת יחס ההעברה יגרום לג'יפ ליצרוך יותר דלק משלוש סיבות :

1) מחשב המנוע והגיר לא מנהלים נכון את תצרוכת הדלק ותזמון העברת הילוכים.
נכון שאפשר "להודיע" למחשב שהוגדלו צמיגים, אך עדיין הג'יפ יסבול מקיק דאון'ס מיותרים שצורכים יותר דלק . שלא נדבר על אובדן כח משמעותי בכביש ובשטח.
2) טכנית ופיזית - יחסי ההעברה פשוט לא מתאימים. אני מדבר על גלגלי השיניים קורונה ופיניון.
3) משקל - הגדלת צמיגים אומר הוספת משקל על הרכב, מה שבאופן טבעי גורם לצריכת דלק גבוהה יותר .

את הבעיות הנובעות מסיבה 1 ו 2 אפשר לפתור ע"י יחסי ההעברה נכונים.
במקרה הזה, 4.10 לצמיגי 32", בהנחה ועמית מעוניין בצריכת דלק נמוכה יותר על חשבון כח.

סיבה 3 היא פיזיקלית נטו ואין לה פתרון .

סמל אישי של המשתמש
ארז
ג'יפאי מתקדם
הודעות: 33
הצטרף: 09 אוקטובר 2009, 20:36
אני גר ב: ימא

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ארז » 09 אוקטובר 2009, 20:47

ערב טוב...

אופיר דייק בתגובה שלו, אבל ב1:4.1 אתה תהיה במצב של הרוביקון וזה לא להיט גדול, אם כבר להחליף לך על 1:4.27(אם תמצא) ואם לא הייתי הולך על 1:4.56, להערכתי זה לא יפגע בתצרוכת הדלק שלך(או יפגע בצורה לא משמעותית), אבל יתן לך הרבה יותר כוח בתחילת נסיעה,תאוצות ביניים ושליטה ברכב בהילוך נמוך.

סמל אישי של המשתמש
reuven
ג'יפאי ותיק
הודעות: 11
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 20:20
אני גר ב: קדומים

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי reuven » 10 אוקטובר 2009, 01:40

אצלי האמריקאים הלכו על 4.88, צריכת הדלק 6 קמ\ל.
קצר, גיר רגיל 6 הילוכים.
ראובן

סמל אישי של המשתמש
ILIYA
ג'יפאי משוגע
הודעות: 61
הצטרף: 02 אוקטובר 2009, 23:25
אני גר ב: כרמי צור

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ILIYA » 12 אוקטובר 2009, 10:46

שלום . הטבלה של QUADRATEC , כן נותנת תשובות לכל השאלות.
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-26.htm

נעשה חשבון:
1 .לפי טבלה , במהירות 110 , עם צמיג 31 " ויחסי עברה 3.73 ( מקורי לרנגלר הנמקר בישראל) ,
המנוע נותן 2628 RPM . מורידים 30 % על גיר אוטומתי ו-OVER DRIVE , מקבלים 1840 RPM .
בדקתי במציות במהירות 110 - 1950 סל"ד .
לפי טבלה ,עם צמיגים 31" ויחסי עברה 3.73 מקוריים אנחנו בגבול עליון של ב- Highway Driving, Good Fuel Economy .

2. היגדלנו צמיג ל- 32" ועדיים עם יחסי עברה 3.73
2546-30% =1782 RPM , אנחנו שיפרנו צריחת דלק ,במרכז של Highway Driving, Good Fuel Economy

3. צמיג 32" , יחסי עברה 4.11 -
2805-30%=1963 RPM , עברנו לתחתית של Daily Driver, Best Overall Performance , מקום מצויין .
לדעתי , השילוב אידיאלי.

4. צמיג 32" , יחסי עברה 4.88
3331-30%=2331 RPM קפצנו למרכז Most Power and Towing, Reduced Fuel Economy , המקום לא חסכוני ולא טוב לנסיעות יום יומיות על הכביש , ממש טוב לשטח .
לפי הטבלה , יחסי עברה 4.88 מתאימים יותר לצמיגים 33-35 "
הטבלה נותנת אפשרות לחשב ולבחור לפי ציפיות ודרישות ......
I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

U2

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ofiredri » 12 אוקטובר 2009, 18:05

לסיכום עמית, שידרגת לצמיגים המקוריים של הרוביקון וכיוון שאתה מעוניין באיזון בין צריכת דלק וכח, לך על 4.10 המקורי . בהחלט לא הייתי הולך על 4.56 . אני לא בטוח אבל אני מנחש שתוכל לקנות לפחות לסרן האחורי (דנה44) סט קורונה פיניון ממישהו ששידרג לצמיגים גדולים יותר, וכך תחסוך קצת בעלויות.

עפ"י הטבלה שאילייה צירף, יותר RPM משמע יותר צריכת דלק.
אנשים כאן הציעו יחסי העברה אחרים, אבל לא הסבירו למה זה עדיף וזה נוגד את הטבלה.

אני הלכתי לפיה ומרוצה מהתוצאה. היא מדוייקת למדי.

סמל אישי של המשתמש
reuven
ג'יפאי ותיק
הודעות: 11
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 20:20
אני גר ב: קדומים

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי reuven » 12 אוקטובר 2009, 19:26

יש לי גיר רגיל 6 הילוכים, במאה קמ"ש אני על 2668 סל"ד.

הזחילה בראשון LOW מאוד, אבל מאוד איטית, ברמה של לרדת מהג'יפ ולתת לו לעלות לבד על הטורים כמעט כל דבר.

אולי זה על חשבון צריכת דלק, אין לי מושג, בנסיעה משולבת הוא עושה 6 קמ לליטר, בנסיעה עירונית עם מזגן הוא יורד ל-5.5.

הכיף האמיתי הוא בשטח, עם 4.88 העבירות עולה וקלה יותר.

גם בכביש מרגישים מומנט חזק כמעט בכל מצב בגלל יחסי ההעברה הקצרים.
ראובן

סמל אישי של המשתמש
tire
מורשה פירסום
הודעות: 64
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 20:04
אני גר ב: נס עמים

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי tire » 12 אוקטובר 2009, 19:57

עמית ידידי קרא שוב מה שכתב ארז . צפריר
צמיגי שטרק בתחנת הדלק "דלק" נס-ציונה
65 שנה בענף הצמיגים בישראל.
מכירה, תיקון ואיזון כל סוגי הצמיגים, כיוון פרונט במכשור חדיש ומדוייק, שרותי מוסך באישור משרד התחבורה.
08-940-4689 - צפריר

סמל אישי של המשתמש
ofiredri
ג'יפאי משוגע
הודעות: 158
הצטרף: 01 אוקטובר 2009, 08:02
אני גר ב: תושיה

Re: יחסי העברה

הודעהעל ידי ofiredri » 12 אוקטובר 2009, 20:08

אין וויכוח, בשטח 4:88 זוחל נהדר !

כיילת את הספידומטר לאחר שינוי יחס ההעברה ? או שזה מדוד גי פי אס ?
2668 סל"ד במאה קמ"ש נשמע מעט מידי . איזה גודל צמיד אתה נועל ? אם אני לא טועה 30 או 31 אינץ ?

בכל מקרה 100 קמ"ש, יחס העברה נכון, ספידומטר מכוייל, גיר אוטומט על אובר דרייב, אמור לעמוד בערך על 2250 סל"ד, שזה אידאלי לחסכון בדלק .

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים