הג'יפ של מושיק (משה תגורי) CJ-7

סמל אישי של המשתמש
crazyclown
מנהל האתר
הודעות: 1087
הצטרף: 20 ספטמבר 2009, 12:04
אני גר ב: רמת גן
יצירת קשר:

הג'יפ של מושיק (משה תגורי) CJ-7

הודעהעל ידי crazyclown » 01 מרץ 2010, 10:52

כתב: ניר צפר

לכול ג'יפ ראוי יש סיפור מיוחד שבעליו ישמח לספר לכם שוב ושוב.
לג'יפ הזה יש סיפור מיוחד מאוד על ג'יפים ועל חברים.
הג'יפ החל דרכו כרכב דיפלומטי חדש מודל 82' של אחת השגריריות ברחוב הירקון ונרכש ממנה על ידי חברו הטוב של מושיק, צ'יקו, בשנת 89'. רק כדי לסבר את האוזן – cj-7 ב 89' היה כמו לרכוש היום TJ 03'; מה שאומר רכב חדש, מדוגם ומיוחד בתקופה בה אפשר היה לראות ג'יפ כמעט רק בידי כוחות הביטחון או כרכב מוסדי כלשהו ורק משוגעים אמיתיים החזיקו ג'יפ בחניה הפרטית.
יכולתי לרחף עוד שורות רבות ומילים אין ספור על כנפי ההיסטוריה המודרנית הזו לתקופה בה ג'יפ היה רק ג'יפ לא היו מפות כאלה מפורטות של שבילים מסומנים או לא מסומנים ולהגיע למעלה זיק היה מעשה הרואי.
אבל התכנסנו כאן כדי לספר סיפור של ג'יפ...
אז לאחר שהיה בן זוגו הקבוע לטיולים של צ'יקו, נמכר הג'יפ לטובת רנגלר.
עברו ימים, חורפים ושנים והג'יפ שלנו התגלגל בין ידיים אוהבות יותר ואוהבות פחות, עד שבוקר אחד, במסגרת נסיעת עבודה שגרתית ראה צ'יקו בזוית עינו בעיר רחוקה בצפון הארץ את הג'יפ שהיה שלו. מכיוון שלרכוש אותו היה אז בלתי אפשרי מבחינתו, הזעיק מיד את חברו הטוב מושיק שחיפש באותם ימים ג'יפ לאמץ אותו, לאהוב אותו, להוציא אותו פעם בשבוע לטיול, להיות חבר שלו... ואמנם, תוך שעות מעטות עשה הג'יפ, חלוד ומקרטע, את דרכו חזרה למרכז הארץ – חזרה לידים שאוהבות אותו.
כמעט מיד אושפז הג'יפ במוסך, הופשט והחלה בקרת הנזקים שלא היו מעטים.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

8.JPG

7.JPG

שבועות ארוכים עברו ואט אט החל הג'יפ תחת ידיו של מושיק "להחלים" וללבוש שוב את צורתו המקורית והמיוחדת. התהליך שעברו מושיק והג'יפ הפך את הקשר ביניהם לבלתי ניתן לניתוק! מושיק אימץ לו שם חדש בקרב מכריו – "מושיק עם הסבן" – כך למעשה הוא מזוהה גם בהווה.
קילומטרים רבים עברו השניים יחדיו באבק המדבר, בבוץ הצפוני וכן, גם על מדרכות העיר הגדולה מול הפאבים הנחשבים ביותר.
עברו חודשים ועברו שנים ומושיק והסבן משתוללים, דפיקה כאן, שריטה שם, נזילה וטפטוף, אבל הג'יפ אף פעם לא אומר..."אוף!"
כמו שאמרו חז"ל: "זמן לכול דבר ועת לכול חפץ" – גם זמנם של מושיק והסבן הגיע לבצע את הגלגול האחרון שלהם לעת עתה, "גלגול" תרתי משמע.
יום אביב אחד, בטיול לציר המצלעות הידוע לשמצה, תוך כדי ניסיון לעבור את המדרגה המדוברת, התפוצץ צמיג בסבן והוא פשוט התגלגל לו למטה, מערבל את מושיק בקרבו.

9.JPG

הפגיעות היו רובן ככולן בברזל, מושיק יצא ללא פגע, אולי עם חבטה קטנה באגו וזהו, אך מי שמכיר אותו יודע שיאוש הוא ממנו והלאה. מיד אחרי שחולץ הסבן וחזר הביתה הפקיד אותו מושיק בידיו של חברו הטוב ניר, שבאותם ימים ניהל סדנת שיפורים ושיפוצים (JEEPETO ז"ל). שוב הופשט הסבן, שוב הוחלפו חלקיו בחלקים מקוריים חדשים ממיטב התוצרת האמריקאית. פרט לשחזור מקורי של הסבן מבפנים ומבחוץ, כסאות לוח שעונים סמלים וכו', שודרג הסרן האחורי לסרן מסוג DANA 44 , יחסי ההעברה שונו ליחסי העברה נמוכים יותר 41.10, זוג נעילות נשלטות ARB נשתלו בשני הסרנים, מנוע וגיר אוטומאטי חדשים "מהניילון" באדיבותו הרבה של איציק אלון או בשמו הפרטי איציק מ-"ינוביץ'", סט חדש של ג'נטים מסגסוגת אלומיניום וצמיגי BF חדשים לגמרי היו אמורים לסגור את הסיפור, אבל מושיק כמו מושיק אינו יודע שובע כאשר מדובר בסבן האהוב שלו וחייב "תמיד לפנק לפנק לפנק..."
ולכן, בהיותו עצמו הנדסאי רכב מחונן ומשפץ מוכשר, כיבד את הסבן במערכת הזרקה MOPAR .
עכשיו יש למושיק ג'יפ שבאמת עובד ונראה מקורי, פרופורציונאלי ואלגנטי ומוכן יותר מתמיד לקשט את מדרכות ת"א כמו גם את הקשים שבמעלות הנגב.

10.JPG

12.JPG

11.JPG

13.JPG

אז בפעם הבאה, באחד המפגשים או הטיולים שתראו סבן מדהים ואיש מיוחד בתוכו, תזכרו מאיפה אתם מכירים אותם.
15.jpg

14.JPG

סמל אישי של המשתמש
סופר גיפ
מורשה פירסום
הודעות: 404
הצטרף: 21 דצמבר 2009, 15:37
אני גר ב: רחובות

Re: הג'יפ של מושיק (משה תגורי) CJ-7

הודעהעל ידי סופר גיפ » 02 מרץ 2010, 09:56

סיפור יפה וגיפ יפיוף
יבוא שיפורי רכב מאמריקה במחיר הכי טוב 0508899577

סמל אישי של המשתמש
עמית JK
מנהל האתר
הודעות: 740
הצטרף: 21 ספטמבר 2009, 21:58
אני גר ב: פתח תקוה
יצירת קשר:

Re: הג'יפ של מושיק (משה תגורי) CJ-7

הודעהעל ידי עמית JK » 02 מרץ 2010, 20:35

אין מה לומר זה פשוט נראה ג'יפ

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים